کد خبر: ۷۲۴۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۵

جاری شدن سیل مهاجران به لهستان/ ورشو وضعیت اضطراری اعلام کرد

رئیس جمهور لهستان در واکنش به افزایش مهاجرت غیرقانونی به این کشور، در بخشهایی از دو منطقه مرزی و همجوار با کشور بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرد.
جاری شدن سیل مهاجران به لهستان/ ورشو وضعیت اضطراری اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در پی سرازیر شدن سیل مهاجران غیرقانونی به لهستان، رئیس جمهور این کشور اروپای شرقی در اقدامی بی سابقه در بخشهایی از دو منطقه مرزی و همجوار با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش دیلی صباح، این در حالی است که اتحادیه اروپا «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس را به بهره برداری از مهاجران عراق و افغانستان در یک «جنگ ترکیبی» (Hybrid warfare) که هدف از آن اِعمال فشار بر این اتحادیه است، متهم می‌کنند. گفتنی است که بلاروس از سوی اتحادیه اروپا تحت تحریم قرار دارد.

در همین راستا، لهستان در تلاش بوده تا با ساخت حصار مرزی و اعزام نیرو امنیت را در مرزهای خود بهبود بخشد.

رئیس جمهور لهستان در این باره گفت: «وضعیت در مرز با بلاروس دشوار و خطرناک است. امروز ما کشور لهستان در قبال مرزهای خود و همچنین مرزهای اتحادیه اروپا مسئول هستیم و باید تدابیری برای تضمین امنیت لهستان و اتحادیه اروپا اتخاذ شود».

گارد مرزی لهستان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که تنها طی ماه آگوست حدود ۳،۵۰۰ مورد اقدام برای عبور غیرقانونی از مرز ثبت شده است که ۲،۵۰۰ از این موارد ناکام ماندند.

دولت لهستان همچنین اعلام کرد که نیازمند کسب آمادگی در برابر اقدام‌های «تحریک آمیز» است که ممکن است در رزمایش‌های نظامی ارتش روسیه- که از دهم سپتامبر سال جاری آغاز می‌شود- اتفاق بیفتد.

طبق قانون وضعیت اضطراری لهستان، گردهمایی افراد ممنوع خواهد شد و مردم از حضور در برخی محل‌ها در زمان‌های معین منع می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین