کد خبر: ۷۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۵

صدرنشینی شیرین «مرد آبنباتی» در گیشه آمریکا

فیلم ترسناک «مرد آبنباتی (Candyman)» با ۲۲ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین فیلم این آخر هفته در سینماهای آمریکا شد.
صدرنشینی شیرین «مرد آبنباتی» در گیشه آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

فیلم مرد آبنباتی در سه روز اول اکران در ۳ هزار و ۵۶۹ سالن سینما، به فروش استثنایی ۲۲ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار دست یافت و جایگاه نخست پرفروش‌ترین‌های گیشه آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، با وجود نگرانی‌ها از تاثیر شیوع کرونای دلتا بر سینماها، استقبال از این فیلم ترسناک با بازی یحیی عبدالمتین دوم، نویسندگی جردن پیل و کارگردانی نیا داکوستا، از انتظارات اهالی سینما فراتر رفت. با وجود آن که افزایش شیوع کرونا کار را برای پردیس‌های سینمایی سخت کرده است اما تجربه به هالیوود ثابت کرد فیلم‌های جدیدی چون مرد آزاد و مرد آبنباتی که منحصرا در سینماها اکران می‌شوند در مقایسه با فیلم‌هایی مثل جوخه انتحار و خاطره پردازی که همزمان علاوه بر سینماها در سرویس‌های پخش اینترنتی نمایش داده می‌شوند، بیشتر فروش می‌کنند.

فیلم مرد آبنباتی با بودجه ۲۵ میلیون دلار ساخته شده است و ظاهرا یکی از معدود فیلم‌های دوران همه گیری کرونا خواهد بود که در طول اکران سینمایی سود می‌دهد. این فیلم که دنباله مستقیمی از یک فیلم محصول سال ۱۹۹۲ به همین نام است، تاکنون از جانب منتقدان و مخاطبان نقدهای مثبتی دریافت کرده است تا جایی که در راتن تومیتوز امتیاز ۸۵ درصد را دارد و در سینما اسکور رتبه B را.

مرد آبنباتی در گیشه جهانی شروع آرام‌تری داشت؛ این فیلم در ۵۱ بازار بین‌المللی تنها ۵ میلیون و ۲۳۰ هزار دلار فروش کرد و مجموع فروش آن در جهان به ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار رسید.

در هفته‌های اخیر فیلم‌های جدیدی مثل مرد آبنباتی، مرد آزاد با بازی رایان رینولدز و انیمیشن سگ‌های نگهبان بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت فروش کردند. با این وجود گیشه آمریکا در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ همچنان ۵۰ درصد عقب است. سینماداران بی‌صبرانه در انتظار اکران فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه هستند که هفته آینده روی پرده سینماها خواهد رفت و اولین فیلم از دنیای سینمایی مارول در دو سال گذشته است که منحصرا در سینماها اکران خواهد شد.

مروری بر دیگر فیلم‌های پرفروش این آخر هفته در آمریکا

فیلم کمدی و علمی- تخیلی مرد آزاد با ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش پس از مرد آبنباتی در جایگاه دومین فیلم پرفروش هفته قرار گرفت. این فیلم که دو هفته متوالی جایگاه پرفروش‌ترین فیلم را در اختیار داشت تاکنون در مجموع ۷۹ میلیون دلار در آمریکا و ۱۷۹ میلیون دلار در جهان فروش کرده است.

انیمیشن سگ‌های نگهبان با ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروش، در رتبه سوم قرار گرفت و فیلم ماجراجویانه گشت و گذار در جنگل با بازی ستارگانی چون امیلی بلانت و دواین جانسون با ۵ میلیون فروش در ۳ هزار و ۳۷۰ سالن سینما، چهارمین فیلم پرفروش این آخر هفته در آمریکا شد. رتبه پنجم این فهرست نیز به فیلم ترسناک نفس نکش ۲ رسید که با ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش مجموع فروش خود را در سینماهای آمریکا به ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین