کد خبر: ۷۲۵۰۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

سن بازنشستگی برای زنان و مردان چقدر است؟

سن بازنشستگی در حالت کلی برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۵۵ سال است، اما این شرایط در موارد مختلف می‌تواند تغییر کند.
سن بازنشستگی برای زنان و مردان چقدر است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز گفت: بیمه شدگانی که به سن قانونی ۶۰ سال سن تمام برای مردان و ۵۵ سال تمام برای زنان برسند در صورتی که دارای حداقل سابقه بیمه برای سال مورد نظر باشند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی البرز در خصوص بازنشستگی ۱۰ سال زودتر از موعد قانونی افزود: وقتی که بیمه شده مرد یا زن حداقل ۳۰ سال تمام سابقه پرداخت بیمه داشته باشد، سن وی برای بازنشستگی از ۶۰ سال به ۵۰ سال برای مردان و از ۵۵ سال به ۴۵ سال برای زنان کاهش می‌یابد.

قورچیان در ادامه به بازنشستگی بدون محدودیت سنی اشاره کرد و گفت: بیمه شدگانی که حداقل ۳۵ سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند، شرط حداقل سن برای بازنشستگی آنان حذف می‌شود و این عده از بیمه شدگان با هر سنی می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند.

او افزود: زنان بیمه شده مشمول سایر قوانین استخدامی با ۲۰ سال سابقه کار و پرداخت حق بیمه و ۵۰ سال سن با ۲۰ روز حقوق می‌توانند بازنشسته شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
5
پنج سال بیمه من رو خوردن نه بستری شده بودم نه مریض فقط پنج سال پول بیمه کم شد یک ریال هم ندادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
1
3
زنان با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه بود
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
2
جانباز ۴۰درصدم ولی هنوز با ۳۵گارت بازشست نشدم چرا منو بازنشست نمیکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
احتمال مدیر هستید. و دارید میل می کنید. البته احتمالا
جمشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
3
قانون بیمه در ایران کاملا یکطرفه و به نفع شرکتهای بیمه است.فرقی نمی کنه که دولتی باشه یا خصوصی، اجتماعی باشه ویا....کلا کسی که خودشو بیمه میکنه، خیالی آسوده نداره. خصوصا الان . افرادی که نزدیک به دوران بازنشستگی هستند. با هزار امید و آرزو قریب به 30 سال حق بیمه پرداختند، علیرغم خدمات سطح پایینی که گرفتند. (منظورم خصوصا تامین اجتماعی هست که خودم یکی از همین افرادم). و تنها به این امید که در بازنشستگی. آب باریکه ای داشته باشند. که البته در این زمانه ، بازنشستگی وجود نداره، و معنای بازنشستگی تغییر کرده. و معنای کنونی آن زمان فوت بیمه شده است . چون با تورم حال حاضر ، تا پایان عمر میبایست کار کنیم ، اگر باشه. از همه اینها بگذریم ، دولتها هریک به نوبه خود ، از صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی مبالغ کلانی برداشت کرده اند ،که دیگر چیزی از آن باقی نمانده. تا بعنوان حقوق به بازنشستگان بدهند. دلیل: اختلاف حقوق با،نشستگان ارتش و کارمندان دولتی ، با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی. تقریبا دولتی ها 3برابر تامین اجتماعی ها دریافتی دارند. و در یک کلام . آدم بدبخت ، همیشه بدبخته .لعنت به دولتها که از حق بیمه کا گران بابت ...کا ری های خودشان بناحق دست درازی میکنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین