کد خبر: ۷۲۵۰۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی‌ ارشد

مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ ساعت ۲۴ امشب (شنبه۱۳ شهریورماه) در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به پایان می رسد.
آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی‌ ارشد
آفتاب‌‌نیوز :

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ دوشنبه گذشته (هشتم شهریورماه) از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و در این آزمون ۴۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

بر اساس اعلام فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، تاکنون ۱۰۶ هزار و ۴۲۷ نفر در فرایند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ شرکت کرده اند.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است بعد از ظهر دوشنبه هشتم شهریورماه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در دسترس قرار گرفت.

فرایند انتخاب رشته از روز چهارشنبه ۱۰ شهریورماه در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز شد و تا ساعت ۲۴ امشب (۱۳ شهریورماه) ادامه دارد.

نحوه انتخاب رشته

داوطلبان مجاز شده، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است، نسبت به ثبت کد رشته محل های انتخابی (حداکثر تا ۱۰۰ کد رشته‌ محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند.

پس از تایید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

هر زمان‌ مشخص‌ شود متقاضی‌ حقایقی را عمدی یا سهوی کتمان‌ کرده است، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از این آزمون‌ محروم‌ خواهد شد.

متقاضیانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط به عمل خواهد آمد و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو می شود.

آغاز انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون به طور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور در حال انجام است و تا روز جمعه ۱۹ شهریورماه ادامه دارد.

تاریخ انتشار نتیجه نهایی آزمون

نتیجه نهایی آزمون کارشناسی ارشد بر اساس اعلام پیشین ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور پایان مهرماه اعلام می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین