کد خبر: ۷۲۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
بحران کم آبی در انتظار قم

راز مبلغ بالای قبوض آب قمی‌ها چیست؟

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قمبا اشاره به تغییر تعرفه های قبوض آب از تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، و با توجه به بحران کم آبی در استان، تصریح کرد: طبق این تعرفه مشترکینی که تا ۱۵ متر مکعب مصرف آب دارند صرفا مشمول ۷ درصد افزایش تعرفه خواهند شد، اما مشترکینی که بیش از ۱۵ متر مکعب در ماه مصرف آب دارند، علاوه بر۷افزایش ۷ درصدی، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش بر مبلغ صورت حساب شان اعمال می شود.
راز مبلغ بالای قبوض آب قمی‌ها چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

چند وقتی است که مبلغ صورتحساب قبض های آب شهروندان به صورت نجومی افزایش پیدا کرده و مردم را تا حد زیادی شوکه کرده است، برای تکمیل این گزارش وقتی به سراغ سازمان آب و فاضلاب استان رفتیم، بسیاری از شهروندان که به دلیل قیمت بالای صورت حساب قبض آب به این سازمان مراجعه کرده بودند را دیدیم.

نکته ی جالب توجه این بود که اکثر مراجعین گمان می کردند که شاید کنترآب آنها خراب شده است و برای رفع این مورد به سازمان آب و فاضلاب مراجعه کرده بودند.

احمد نامدار که مالک یک ملک سه طبقه است بیان کرد: به صورت معمول مبلغ صورتحساب قبض من عددی حدود ۳۰۰هزار تومان می شد اما یکباره با مبلغ ۱میلیون تومانی مواجه شدم، این در صورتی است که نوع مصرف آب ما نسبت به ماه های گذشته تغییری نکرده است.

سمانه رفعت پور که عضو یک خانواده ۶ نفره است، گفت: به طبع با وجود ۶ نفر در یک خانه مصرف آب ما تقریبا زیاد است اما هیچگاه مبلغ صورتحساب قبض مان به ۸۰۰هزار تومان نرسیده بود، این درحالیست که ما فکر میکردیم معوقه ی پرداختی داریم و این مبلغ صورتحساب چندماهه است، درصورتی که متوجه شدیم این قبض صرف برای ماه پیش است.

در این راستا به سراغ معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم رفیتم.

جواد پیرحاجاتی ا با بیان اینکه ملاک مصارف مشترکین، کنتور آب آنها است بیان کرد: ادعای مشترکین در خصوص مبالغ صورت حساب خود مبنی بر الگوی مصرف شان است اما وقتی از طریق سیستم به بررسی میزان مصرف شان می پردازیم، شاهد تغیر مصرف آنها هستیم.

این مسئول در خصوص الگوی مصرف خانگی تصریح کرد: طبق دستورالعمل های اعلام شده، هر واحد خانگی مجاز حداکثر به مصرف ۱۵ متر مکعب درماه هستند.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطر نشان کرد: همشهریان باید توجه داشته باشند که استفاده حداکثری از ۱۵ متر مکعب از آب تنها برای یک واحد است و برخی از مشترکین، دارای املاک چند طبقه ای هستند و تنها در ازای یک واحد، اشتراک آبی دارند که دلیل مبلغ بالای قبض آن ها همین مورد است.

پیرحاجاتی در ادامه افزود: مشترکینی که مصرف آب آنها ماهیانه کمتر از ۵ متر مکعب باشد، مشترک کم مصرف محسوب می شوند و قبض آنها رایگان است اما مشترکینی که بیش از ۱۵ متر مکعب مصرف آب داشته باشند، به عنوان مشترکین پرمصرف به شمار می روند.

وی با اشاره به تغییر تعرفه های قبوض آب از تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، و با توجه به بحران کم آبی در استان، تصریح کرد: طبق این تعرفه مشترکینی که تا ۱۵ متر مکعب مصرف آب دارند صرفا مشمول ۷ درصد افزایش تعرفه خواهند شد، اما مشترکینی که بیش از ۱۵ متر مکعب در ماه مصرف آب دارند، علاوه بر افزایش ۷درصدی، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش تعرفه بر مبلغ صورت حساب شان اعمال می شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: درسال ۱۳۹۴ همزمان با وقوع بحران خشکسالی، دولت مصوبه مدیریت مصرف آب مشترکین را با عنایت به منابع محدود آبی و بر اساس الگوهای استاندارد جهانی، نرخ ۱۵ متر مکعب در ماه برای هر خانوار اعلام کرد.

پیرحاجاتی با بیان اینکه نرخ تعرفه های قبوض آب بر اساس الگوی رفتار مشترکین است، اظهار کرد: همشهریان می توانند با مراجعه به پرتال مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قم، با همراه داشتن قبض آب، صورت حساب خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه با بحران جدی کمبود منابع آبی در استان مواجه هستیم، افزود: اگر وضعیت بارندگی در امسال نیز مانند سال گذشته باشد، قطعا با چالش جدی بحران کم آبی مواجه خواهیم بود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان قم در نهایت همشهریان را به تغییر الگوی مصرف آب دعوت کرد و گفت: مردم سعی کنند از وسایلی که با حجم آبی کمتری کار می کنند، استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین