کد خبر: ۷۲۵۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۷
با رشد ۶۰۰ درصدی؛

اراک دوباره رکورد آلودگی هوا را جابجا کرد

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای آلوده اراک در شش ماهه امسال ۶۳ روز بوده که بر این اساس این شهر به عنوان آلوده ترین شهر کشور مطرح شده است.
اراک دوباره رکورد آلودگی هوا را جابجا کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رضا میرزایی روز شنبه ۱۳ شهریور در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی افزود: تعداد روزهای آلوده در سال گذشته ۵۷ روز بوده است و آمار ۶۳ روزه آلودگی هوا ظرف شش ماه در استان که در نیمه نخست امسال رخ داده، بی سابقه است و می طلبد که برای مدیریت فعالیت صنایع آلاینده جهت کاهش آلودگی هوا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.

وی اضافه کرد: آلاینده شاخص هوای اراک از ابتدای امسال ذرات ۲.۵ میکرون بوده است که البته طی دو روز اخیر ریزگردهای غربی را نیز بودیم.

محرابیان، معاون محیط زیست استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان مرکزی ۷ روز پاک، ۹۷ روز قابل قبول، ۵۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۹ روز آلوده برای تمامی گروه های سنی ثبت شده است.

وی افزود: عمده آلاینده مسئول از ابتدای سال جاری ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون بوده و در پاره ای از مواقع آلاینده اوزون و دی اکسید نیتروژن به صورت لحظه ای بالاتر از استاندارد بوده است. در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۰۰ درصدی روزهای آلوده را داشته ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین