کد خبر: ۷۲۵۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۳:۰۹
نظرات نامزدهای تهران درباره انتخابات؛

انتخابات 24 اسفند چگونه برگزار شد؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: چند تن از کاندیداهای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی،در گفتگوهایی جداگانه در شعب مختلف اخذ رای تهران، با خبرنگاران آفتاب به بررسی حضور مردم در انتخابات 24 اسفند ماه، پرداختند.

سید محمد میر محمدی: اظهار داشت که حدود ساعت 10صبح در خیابان مولوی در منطقه قنات آباد – محله ایی که سالها در آنجا سکونت داشته- رای خود را به صندوق اندخته است.

وی گفت: «مردم دراین انتخابات علاقه مند بودند که 30 نفر را انتخاب کنند ولی به علت تغییرات ایجاد شده در مکانیزم اخذ رای، بعضاً در انتخاب گزینه ها دچار سردر گمی شده و افراد زیادی موفق به پر نمودن کامل لیست تهران نشدند. برآورد می کنم اگر ساعت ها اخذ رای تمدید شود شاهد خواهیم بود که جبهه متحد وائتلاف فراگیر اکثریت را بدست آورند».

وی در نهایت نتیجه انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در تهران را 70 درصد به نفع اصولگرایان، اعم از جبهه متحد وائتلاف فراگیر دانست».

مسعود سلطانی فر: اظهار داشت؛ حدود ساعت 17 عصر،در دبیرستان امام واقع در خیابان ظفر، رای خود را به صندوق انداخته است.

وی ادامه داد: «همانطور خیلی از دوستان پیش بینی می‌کردند به دلیل روزهای پایانی سال ودر گیر بودن مردم در مقدمات عید نوروز امکان حضور کمتری را شاهد باشیم،به هر حال از عصر امروز حضور مردم به مرور پررنگ تر شده‌است لذا توصیه می کنم که برگزاری انتخابات تا 10 شب تمدید شود تا مردم فرصت شرکت در انتخابات را داشته باشند».

او افزود:«درباره وضعیت آرایش نیروها در در شرایط حاضر نمی توانیم، بر آورد دقیقی داشته باشیم».

سید قهرمان صفوی: که در ساعت 16 روز جمعه رای خود را در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد به صندوق انداخت،به خبرنگار آفتاب گفت:«از حضور مردم تا این لحظه انتظار بیشتری داشتم، و شعبه ها خیلی شلوغ نبوده است،که انشاء الله در ساعات آینده بیشتر می شود.اگر تعداد زیادی در انتخابات شرکت نکنند یک سوال پیش خواهد آمد و جواب آن نیز این است که مردم امیدشان را به تغییرات از طریق پارلمانتاریستی ازدست داده‌اند».

وی ادامه داد: «عدم شرکت هم خودش یک رای است که عدم موفقیت سیاست های دولت و مجلس فعلی را اعلام می کنند و این پیام را از سوی مردم دارد که تغییرات در سطح سیاست های دولت صورت نمی‌گیرد وامیدی به آن نیست ،اما شرکت کردن درانتخابات یعنی اینکه مردم هنوز قادرند تغییراتی رادرکشور بوجود بیاورند».

صفوی افزود:«وقتی مردم شرکت می‌کنند که باری از روی آن‌ها برداشته شود. وقتی تورم در طی این 2 سال اخیر 3 برابر شده است و اجاره مسکن 300 درصد اضافه شده است،آنگاه مردم با رای خود نارضایتی شان را اعلام می‌کنند».

نامزد مورد حمایت احزاب اعتماد ملی،اعتدال و توسعه و ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات مجلس افزود:«به نظرم اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات بالای 60 درصد باشد، اصلاح طلبان در مجلس اکثریت خواهند شد واگر فقط رای تکلیفی ها شرکت کنند که جبهه متحد اصوالگرایان رای خواهد آورد».

وی ادامه داد:«اگر مشارکت مردم متوسط باشد به طبع آن عده ای از اصلاح طلبان و عده ای از اصوالگرایان رای خواهند آورد».

مجید انصاری: سرلیست ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات امروز در پاسخ به سوالات خبرنگار سیاسی آفتاب در مورد میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت:«مشارکت مردم در انتخابات بسیار خوب است وان شاءالله شاهد میزان مشارکت بیشتری باشیم».

وی که در ساعت حدود 17 حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت گفت:«امیدواریم که اصلاح طلبان دراین انتخابات پیروز شوند.گرچه مشکلات زیادی برای آنها پیش آمده است ولی همچنان امیدواریم».

حسین میرمحمد صادقی: از کاندیداهای مورد حمایت حزب اعتدال و توسعه و ائتلاف فراگیر اصولگرایان در انتخابات 24 اسفند در حالی که ساعت 30/17 دقیقه در حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت،در گفتگو باآفتاب گفت:«میزان حضور مردم تا این لحظه که به نسبت در حال بالا رفتن است و معمول این است که مردم در ساعات پایانی مشارکت بیشتری در انتخابات دارند».

سخنگوی اسبق قوه قضائیه در مورد آرایش نیروها درانتخابات وراهیابی آن‌ها به مجلس گفت:«من فکر می‌کنم که تلفیقی از نیروها به مجلس هشتم راه پیدا کند وتکلیف اکثریت کرسی‌ها نیز در مرحله دوم انتخابات مجلس هشتم مشخص خواهدشد».

اسحاق جهانگیری: به خبرنگار آفتاب گفت: «حدود 13 در حسینیه ارشاد رای داده ام. مردم در انتخابات حضور پررنگی داشته‌اند ولی برای نحوه چیدمان سیا سی در مجلس هشتم هیچ اظهار نظری نمی‌کنم».

ابوالفضل حسن بیگی: با بیان اینکه در یکی از شعب اخذ رای در حوالی میدان خراسان، حدود ساعت 10 صبح در انتخابات شرکت کرده است،گفت:« به نظرم از آنجائیکه مردم برای مکانیزم جدید انتخاباتی به طور صحیحی آموزش ندیده بودند،فضای انتخاباتی آن طور که باید گرم نبود،در این انتخابات برخی رای دهندگان دچار سردرگمی شده بودند، در واقع در این شرایط جدید،پیدا کردن اسامی و کد کاندیداهای مورد نظر برایشان مشکلاتی را ایجاد کرده بود. البته در بسیاری حوزه هاخانم هایی با پوشش خاص، لیست‌هایی که طرفداران دولت را تبلیغ می‌کردند در حوزه‌های انتخاباتی رها می‌کردند».

حسن بیگی،درباره نحوه آرایش سیاسی در مجلس هشتم نیز گفت:«می‌توان پیش بینی کرد که 35 درصد آرایی که به صندوق رای ریخته شده است متعلق به اصلاح طلبان وحدود 24 درصد به حامیان دولت و 35 درصد به اصول گرایان ومابقی به نیروهای مستقل اختصاصی خواهد یافت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین