کد خبر: ۷۲۵۲۶۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
تاکید فرانسه بر ادامه مذاکرات هسته‌ای در وین وین

پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه به رئیسی

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور فرانسه درمورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دو جانبه و همکاری های منطقه ای تهران – پاریس، گفت: دولت ایران از توسعه روابط با فرانسه بویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری استقبال می کند و آمادگی داریم همکاری های جامع با اروپا را از فرانسه آغاز کنیم.
پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه به رئیسی
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی بعداز ظهر یکشنبه در تماس تلفنی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، تاکید کرد: به طور قطع استقلال سیاسی ایران و فرانسه اندوخته ارزشمندی برای برقراری روابط متوازن، قوی و پایدار میان دو کشور است و منافع مشترک ما در ممانعت از دخالت عوامل برون زا در این روابط است.

رئیسی درپاسخ به اظهارات رئیس جمهور فرانسه درمورد نشست سران کشور‌های همسایه عراق در بغداد، با بیان اینکه ایران همواره و در مقاطع مختلف درکنار مردم عراق بوده است، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از مردم عراق برای برقراری صلح و آرامش در منطقه بوده است و همکاری‌های درون منطقه‌ای را در جهت ایجاد امنیت و آرامش درمنطقه بسیار مفید می‌دانیم.

رئیس جمهور درخصوص تلاش کشور‌های منطقه و جهان برای مبارزه با تروریسم و داعش با بیان اینکه داعش توسط آمریکایی‌ها ایجاد شده و مورد حمایت قرار می‌گیرد، گفت: آمریکایی‌ها برای حمایت از داعش و تروریسم جدید باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهند.

رئیسی با تقبیح سیاست برخی کشور‌ها که تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تروریسم در هر نوع آن را محکوم می‌کند و از نظر ما فرقی بین داعش دمشق، داعش عراق و داعش خراسان وجود ندارد.

رئیسی درخصوص موضوع افغانستان با بیان اینکه آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی در افغانستان مرتکب شدند و ۲۰سال اشغال این کشور هیچ سودی برای مردم آن نداشته است، گفت: در شرایط فعلی همه باید کمک کنند تا یک دولت فراگیر با مشارکت همه گروه‌ها در افغانستان تشکیل شود و اجازه دهیم مردم افغانستان سرنوشت خود را رقم بزنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست مداخله نظامی ناتو و آمریکا در افغانستان شکست خورده است، گفت: باید شرایطی فراهم کنیم که گروه‌های افغانی به یک الگوی مورد قبول همه مردم افغانستان دست پیدا کنند و در این راستا جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد صلح و آرامش و امنیت و جلوگیری از برادرکشی در افغانستان آماده است.

رئیسی همچنین با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولت قوی در لبنان که بتواند حقوق مردم این کشور را تامین و حفظ کند، گفت: ما از هرگونه کمک انسان دوستانه به مردم لبنان دریغ نخواهیم کرد و آماده همکاری با فرانسه برای پیشرفت و توسعه لبنان هستیم.

رئیسی با بیان اینکه مردم لبنان امروز از تحریم‌های اقتصادی رنج می‌برند و فرانسه می‌تواند در رفع این تحریم‌ها نقش ایفا کند، گفت: تلاش و کمک ایران، فرانسه و حزب الله برای تشکیل دولت قوی در لبنان می‌تواند به نفع این کشور باشد.

رئیس جمهور همچنین درخصوص مذاکرات هسته ای، گفت: ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم، اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی فایده است.

"امانوئل ماکرون" رئیس جمهور فرانسه نیز در تماس تلفنی به رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط بین ایران و فرانسه و لزوم بازبینی در روابط دو کشور، گفت: باید حرکت جدیدی با محور‌های جدید در روابط دو کشور در زمینه‌های دوجانبه و در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری‌های منطقه‌ای آغاز کنیم.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان تاکید کرد: معتقدم دولت آتی افغانستان باید حاصل اراده ملی مردم این کشور باشد و طالبان در این کشور باید به موضوعاتی همچون حقوق بشر و تعهدات بین المللی پایبند باشد.

ماکرون با اشاره به حضور مهاجران افغانی در ایران و مشکلات ناشی از آن بر کمک و همکاری کمیسیاریای عالی پناهندگان در این زمینه با ایران تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اوضاع لبنان و شرایط سخت مردم این کشور، بر همکاری فرانسه و ایران به همراه حزب الله لبنان در ایجاد یک دولت قوی و کارآمد در این کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه در این گفت و گوی تلفنی همچنین با اشاره به موضوع هسته ای، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات وین در این زمینه با حضور ایران از سرگرفته شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
1
4
خدا بخاد ماکرون داره میره دیگه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
3
6
مذاکره باید نتیجه‌اش لغو تحریمها باشد؟؟؟ این دیگه چه منطقیه؟ مذاکره یعنی اینکه ببینند میتونند به یک توافق دست بیابند یا خیر. نه اینکه از ابتدا خروجی‌اش مشخص باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
13
فرصتها همچون ابر درگذرند(امام علی علیه السلام)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین