کد خبر: ۷۲۵۳۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵

جزئیات کتک خوردن یک عکاس در فرمانداری اراک

اگر فرضا این عکاس مقصر و خاطی بوده باشد، کارمند فرمانداری به هیچ عنوان مجاز به ضرب و شتم نبوده است و قطعا جزئیات موضوع را بررسی خواهم کرد
جزئیات کتک خوردن یک عکاس در فرمانداری اراک
آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای اخیر اخباری از ضرب و شتم یک خبرنگار در فرمانداری اراک در فضای مجازی منتشر شد که موجی از واکنش‌ها را به راه انداخت.

"عادل عزیزی" همان عکاسی است که اخبار کتک خوردنش دست به دست می شود.

او که رییس انجمن عکاسان استان مرکزی است،گفت: در ایام انتخابات برخی از عکاسان به دلیل تردد شبانه برای تهیه گزارش تصویری در زمان منع ترددهای شبانه جریمه شدند که به جهت حمایت صنفی از اعضای انجمن عکاسان استان، با دکتر بختیاری فرماندار اراک تماس داشتم و مراتب گلایه خود و قول هایی که جهت صدور مجوز برای عکاسان داده شده بود را متذکر شدم و فرماندار نیز اعلام کرد پس از انتخابات طی نامه ای از سوی انجمن این موضوع رسیدگی می شود و با پلیس راهور جهت حل این چالش مکاتبه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن روند انتخابات و پروسه بازشماری آرا، انجمن ۲۲ تیرماه نامه مذکور را به فرمانداری اراک ارائه کرد، با توجه به گذشت زمان و مراجعه‌ای که تعدادی از عکاسان برای حل مسئله به فرمانداری داشتند و پاسخی دریافت نکرده بودند، ششم شهریورماه شخصا به فرمانداری مراجعه کردم و پس از ملاقات با فرماندار، مجددا در محل فرمانداری درخواست را ارائه کردم و فرماندار نیز دستورات لازم را همان موقع صادر کرد و مقرر شد که با ارائه این دستور به معاون فرماندار مسئله حل شود.

عزیزی بیان کرد: پس از مراجعات پی در پی جهت ملاقات با معاون فرماندار که حضور نداشتند، هشتم شهریورماه به دفتر فرماندار مراجعه کردم که دفتر عنوان کرد به یکی از کارمندان فرمانداری که در حیاط در حال رسیدگی به چنین مواردی است مراجعه کنم. با وجود آنکه پیش از این هر بار که عکاسان به این کارمند فرمانداری مراجعه کرده بودند برخورد درست و مناسبی را ندیده بودند، به دلیل اینکه صرفا وی در حال رسیدگی به چنین مواردی بود، به او مراجعه و نامه و دستور فرماندار را ارائه کردم.

وی با بیان اینکه، کارمند فرمانداری پس از دریافت نامه اعلام کرد که فرماندار دستور را خطاب به معاون فرماندار صادر کرده است و من اینکار را انجام نمی‌دهم، افزود: مجددا به دفتر مراجعه کردم و گفتم که این کارمند از اجرای دستور سر باز می‌زند. مسئول دفتر فرماندار، با وجود آنکه دوشنبه هشتم شهریورماه روز ملاقات عمومی فرماندار بود، اجازه ملاقات با فرماندار را نداد، نامه را شخصا به داخل اتاق برد و دستور جدید گرفت که براساس آن این کارمند با توجه به اینکه معاون فرماندار در مرخصی است، موظف به انجام این دستور شد.

این عکاس خبری استان مرکزی اظهار کرد: پس از اخذ دستور جدید از فرماندار، مجددا به این کارمند مراجعه کردم، در صف ایستاده بودم که وی یکی از خانم‌های ایستاده در صف را صدا زد و خارج از نوبت برگه تردد قبلی را از او گرفت و برگه تردد جدید را تحویل وی داد. پس از انجام کار آن خانم، دستور فرماندار را به کارمند دادم که صراحتا گفت:"هرکس نوشته خودش انجام دهد، فرماندار کیه؟ من انجام نمی‌دهم." گفتم: "کتبا بنویس که انجام نمی‌دهم، گفت نمی نویسم و انجام هم نمی‌دهم. "

وی اظهار کرد: بحث‌مان بالا گرفت و گفتم "چطور کار آن خانم را خارج از نوبت انجام می‌دهید، اما دستور فرماندار را انجام نمی‌دهید" که در پاسخ گفت "به تو ربطی ندارد که این خانم چه کسی بود. "

عزیزی با اشاره به اینکه این کارمند شروع به توهین کرد، افزود: فاصله ای از این کارمند گرفتم و گفتم: "پس انجام نمی‌دهی؟ خودت خواستی" که او بلافاصله شروع به فحاشی کرد و دعوا بالا گرفت، از پشت میزش بلند شد و من را هل داد که به زمین خوردم و شروع به لگد زدن کرد که پلیس فرمانداری اقدام به جدا کردن این فرد از من کرد.

وی با بیان اینکه از این فرد شکایت کرده ام و با دستور قضایی و قاضی پنجشنبه برای گرفتن فیلم دوربین‌ها به فرمانداری مراجعه کردم، افزود: بخشی از فیلم‌ها را با فرماندار اراک نگاه کردیم که وی از رفتار این کارمند تعجب کرده بود.

رییس انجمن عکاسان استان مرکزی اظهار کرد: پس از انجام شکایت و روشن شدن ماجرا، این کارمند بسیار تلاش می کند تا خود را تبرئه کند در حالی که فیلم دوربین‌ها گواهی بر رفتار این فرد است، دو روز پیش با شماره‌ای محرمانه با من تماس گرفته شد و فردی شروع به تهدید من کرد که امروز حتما از او شکایت خواهم کرد.

وی اظهارکرد: متاسفانه ظاهرا مسئولان در پی آن هستند که با کدخدامنشی مسئله را جمع کنند و هیچ تلاشی جهت برخورد درست و قاطع با چنین افرادی نمی شود.

عزیزی با بیان اینکه، طبق تماس برخی از کارمندان فرمانداری با من، ظاهرا رفتار این فرد و کتک کاری در فرمانداری مسبوق به سابقه است و هر بار تلاش شده با تهدید و مخفی کاری مسئله مسکوت بماند، گفت: اقدام قانونی و موثری در قبال رفتار این کارمند انجام نشده است در حالی که وظیفه مسئولان شهرستان، پیگیری موضوع و برخورد قانونی با این فرد است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در اینباره اظهار کرد: با توجه به اینکه از جزئیات ماجرا مطلع نیستم، قضاوت نمی‌کنم، اما اگر مشخص شود که کارمند فرمانداری اراک مقصر بوده است، در صورت نیاز و لزوم، حتی اداره کل اقدام به گرفتن وکیل برای این عکاس خواهد کرد.

علیرضا حاج علی بیگی با تاکید بر اینکه حتما موضوع را بررسی و اقدامات لازم را دنبال خواهیم کرد، افزود: حتی اگر فرضا این عکاس مقصر و خاطی بوده باشد، کارمند فرمانداری به هیچ عنوان مجاز به ضرب و شتم نبوده است و قطعا جزئیات موضوع را بررسی خواهم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ضرب و شتم صورت گرفته است حتما باید مسئله به صورت قانونی پیگیری شود و اداره کل به عنوان متولی خبرنگاران و رسانه‌ها مسئله را دنبال می‌کند تا چنین رفتارهایی مجددا تکرار نشود.

در فرمانداری اراک اقداماتی برای رسیدگی به موضوع در جریان است که امید است این پیگیری ها به سرانجام برسد و حقی از کسی ضایع نشود.

قطعا اینگونه رفتارها زیبنده نیست و به نظر می رسد آنچه بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد، آرامش در برخوردهاست، اصل مهمی که در بسیاری موارد به فراموشی سپرده می شود، از سوی دیگر رفتار درست و همراه با طمانینه با ارباب رجوع نکته مهمی است که مسئولان و کارمندان دستگاه های اجرایی همواره بدان توصیه شده و ملزم به رعایت آن هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین