کد خبر: ۷۲۵۳۵۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳

سخنگوی طالبان: پنجشیر تحت کنترل کامل ماست

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شد که این گروه کنترل کامل ولایت پنجشیر افغانستان را در دست دارد.
سخنگوی طالبان: پنجشیر تحت کنترل کامل ماست
آفتاب‌‌نیوز :

ذبیح‌الله مجاهد در توئیتر خود نوشت: "آخرین سنگر مزدوران دشمن، استان پنجشیر، به طور کامل تسخیر شد ... آخرین تلاش‌ها برای تأمین امنیت کامل در کشور نیز نتیجه داد و استان پنجشیر تحت کنترل کامل امارت اسلامی قرار گرفت."

به گزارش اسپوتنیک، وی نوشته است: به یاری خداوند بزرگ و حمایت گسترده ملت آخرین تلاش‌های ما در راستای امنیت کامل کشور نتیجه داد و ولایت پنجشیر به طور کامل فتح و در کنترل امارات اسلامی در آمد. در پنجشیر تعدادی از افراد یاغی سرکوب شدند، عده‌ای فرار کردند و مردم مظلوم و با عزت پنجشیر از شر و گروگان‌گیری آنها نجات یافتند.

ادعای طالبان درباره تصرف کامل پنجشیر

مجاهد تاکید کرده است: به مردم شریف پنجشیر اطمینان کامل می‌دهیم که با آنها هیچ گونه برخورد تبعیضی صورت نمی‌گیرد. همه برادران ما هستند و برای یک کشور و یک هدف مشترک خدمت خواهیم کرد.

سخنگوی طالبان تصریح کرده است: با این فتح و تلاش‌های اخیر کشور ما کاملا از گرداب جنگ بیرون آمد و مردم ما در فضای آزادی، استقلال و آبادی زندگی آرام و خرسندی خواهند داشت. ان‌شاءالله تعالی.

گفته شده احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در مکان امنی در پنجشیر است و امرالله صالح، معاون رئیس جمهور سابق افغانستان به تاجیکستان گریخته است.

احمد مسعود پس از تحولات روز یکشنبه به نوعی مذاکره با طالبان پذیرفته و تاکید کرده که در صورت توقف حملات از سوی طرف مقابل حاضر به پذیرفتن درخواست شورای علمای افغانستان جهت پایان دادن به جنگ است.

احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان در فیسبوک نوشت: جبهه مقاومت اساسا با حل مشکلات کنونی و توقف فوری جنگ و ادامه مذاکره موافق است.

او افزود: به منظور دستیابی به صلح واقعی مقاومت آماده توقف درگیری به شرط توقف حملات نظامی طالبان در پنجشیر و اندراب هستیم. اگر طالبان حملات نظامی خود در پنجشیر و اندراب را متوقف کنند، نیروهای ملی آمادگی دارند که فوراً جنگ را برای دستیابی به صلح پایدار متوقف کنند و امیدوارند که ملاقات بزرگی با علما و اصلاح طلبان انجام دهند و بحث‌ها و گفتگوها را ادامه دهند.

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های محلی، جنبش مقاومت پنجشیر افغانستان می‌گوید که طالبان پیشنهادات تازه به احمد مسعود، رهبر این جبهه مقاومت علیه طالبان در منطقه پنجشیر افغانستان داده بود.

با این حال، احمد مسعود خواهان، تشکیل دولت فراگیر بنابه تقسیم صلاحیت‌های سیاسی از عمودی و تک‌ محور به افقی، حفظ ارزش‌های حقوق بشری زنان (تحصیل، شغل و حضور در مقامات بلند حکومتی) و همچنان خواهان حفظ حقوق بشری و تفاوت‌های فرهنگی اقوام در کشور و حفظ حقوق شهروندی افراد جامعه شده است.

پیش از این، احمد مسعود گفته بود که طالبان «پیشنهاد اختصاص دو کرسی به جبهه ملی مقاومت در دولت» را داد و ادامه داد: ما حتی در مورد این پیشنهاد فکر نکردیم.

نخستین تصویر از حضور طالبان در مقابل ساختمان استانداری پنجشیر

ادعای طالبان درباره تصرف کامل پنجشیر

احمد مسعود پس از انتشار خبر کشته شدن فهیم دشتی با انتشار پستی در اینستاگرام وی را یاری با وفا و با وقار خواند نوشت: «دشتی در راه مبارزه با آزادی و جنگ در مقابل طالب جام شهادت را نوشید.»

برخی منابع همچنین از کشته شدن ژنرال عبدالودود زره، خواهر زاده احمد مسعود، فرمانده ارشد نیروهای مقاومت ضدِ طالبان خبر داده اند.

فهیم دشتی از یاران بسیار نزدیک احمد شاه مسعود و مشاور رسانه‌ای پسرش احمد مسعود در جبهه مقاومت به شمار می‌رفت و یکی از خبرنگاران ارشد و باسابقه در افغانستان بود.

او پس از پیوستن به جبهه مقاومت مشاور رسانه‌ای احمد مسعود، فرمانده کنونی این جبهه ضد طالبان شد و تا دقایقی پیش از کشته شدن درباره آمادگی دفاعی نیروهای این جبهه در ولایت پنجشیر اطلاع رسانی‌ می‌کرد.

همزمان تصاویری در صفحات گروه‌های نزدیک به طالبان در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد کاروان‌های خودرویی نیروهای طالبان که عمدتا از زره‌پوش‌های آمریکایی و تسلیحات غربی به غنیمت گرفته شده از ارتش افغانستان تشکیل شده، بدون مقاومت و درگیری در شهرهای ولایت پنجشیر در حال تردد هستند.

در همین حال اخباری تایید نشده از فرار امرالله صالح، معاون رئیس جمهور پیشین و از فرماندهان نیروهای مقاومت پنجشیر به تاجیکستان منتشر شده است. همین منابع می‌گویند احمد مسعود فرمانده نیروهای مقاومت پنجشیر در مکانی امن در این منطقه پناه گرفته و از افغانستان خارج نشده است.

همزمان با تشدید درگیری‌های روز یکشنبه میان طالبان و نیروهای مقاومت در پنجشیر دو طرف از پیشروی‌ و پیروزی‌هایی خبر دادند که با توجه به نبود مستندات هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

برخی منابع آگاه نیز از کشته شدن مولوی فصیح‌الدین، یکی از فرماندهان ارشد طالبان در شمال شرق افغانستان در جریان نبرد با جبهه مقاومت در پنجشیر خبر داده‌اند.

بر اساس آخرین خبرهای تایید نشده، نیروهای هوایی پاکستان با پهپادهای تهاجمی به دره پنجشیر حمله کرده و تلفات سنگین نیروهای مقاومت در روز یکشنبه اغلب ناشی از این حملات بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
1
22
با بمباران پهپادی پاکستان طالبان موفق شد از دژ این سلحشوران عبور کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
وبی تفاوتی ما!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
به آقای ولایتی باید یکی بفهماند که دیگر پیر شده است دلاوران پنجشیر جبهه مقاومت بودند نه طالبان باید به آنها در طول این سالها که امریکایی ها و اشرف غنی ایران ستیزی می کردند سلاح می رساندیم نه به گروه های سلفی واگذارش کنیم
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
16
دیالوگهاشون خیلی برامون آشناست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
وقتی ما ناظر باشیم دیگران عمل میکنن اما نه به نفع ما!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
1
خدا لعنت کنه بر پاکستان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
6
لعنت برطالبان وحامیان انها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
1
0
سکوت ایران کم از همکاری پاکستان نداشت!
ن.خ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
ناراحت شدن
چراغی در تاریکی با همکاری کشور دوست و همسایه خاموش شد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
2
ازخیلی وقت پیشهامعلوم بودپاکستان بصورت مخفیانه داره ازطالبان حمایت میکنه ورهبری آنهارابه عهده داره ولی درخیانت پنجشیردقیقا برهمه معلوم شدکه پشتیبانی تمام گروه های تروریستی درافغانستان ازجمله طالبان،گروه حقانی،شبکه جندالله،داعش وگروه القاعده زیرسرپاکستان هست!!!واین یعنی فاجعه؟؟؟؟؟یک نمونه واقعی ازاین پشتیبانی کشته شدن رهبرالقاعده یعنی اسامه بن لادن درآبوت آبادپاکستان بودکه درزمان پرزیدنت باراک اوباماانجام شد!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین