کد خبر: ۷۲۵۵۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۳

پسر معمر قذافی پس از ۷ سال از زندان آزاد شد

ساعدی قذافی، پسر سوم معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی پس از ۷ سال از زندان آزاد شد.
پسر معمر قذافی پس از ۷ سال از زندان آزاد شد
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری‌های با تایید این خبر به نقل از منابع آگاه در وزارت دادگستری لیبی اعلام کردند حکم آزادی ساعدی قذافی سال‌ها پیش صادر شده اما هرگز اجرا نشده بود.

ساعدی قذافی در سال ۲۰۱۴ از نیجر به لیبی مسترد شد. وی پس از سقوط حکومت پدرش و قتل و او برادرانشان به دست مخالفان، به نیجر گریخته بود. در سال ۲۰۱۸، یک دادگاه تجدید نظر لیبی وی را از اتهام قتل رشید ریانی، مربی باشگاه فوتبال الاتحاد طرابلس در سال ۲۰۰۵ تبرئه کرد. خبر موثقی درباره حکم پرونده نقش وی در سرکوب و کشتار انقلابیون سال ۲۰۱۱ در دست نیست.

بسیاری از رسانه‌های محلی روز دوشنبه گزارش کردند ساعدی قذافی پس از آزادی از زندان با هواپیما به ترکیه رفته است. مقام‌های دولتی این گزارش‌ها را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

ساعدی قذافی علاوه بر داشتن سمت فرماندهی در نیروهای نظامی لیبی در زمان حکومت پدرش، در سال ۲۰۰۳ و پس از چند فصل بازی در باشگاه‌های فوتبال لیبی به باشگاه پروجای ایتالیا پیوست. این نقل و انتقال فوتبالی را نتیجه پرداخت پول و وساطت سیلویو برلوسکونی می‌دانند.

دولت موقت وحدت ملی لیبی که از ماه مارس سال ۲۰۲۱ به قدرت رسیده، آزادی ساعدی قذافی را گامی برای پیشبرد آشتی ملی توصیف کرده است. رهبران جریان‌های عمده کشور ثروتمند لیبی پس از یک دهه ناآرامی و نبرد میان جنگ‌سالاران داخلی سرانجام برای برپایی یک دولت موقت و برگزاری انتخابات تا پایان سال ۲۰۲۱ توافق کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین