کد خبر: ۷۲۵۵۹۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
تبلیغات

چگونه در دوران کرونا به دنداپزشکی برویم؟

با رعایت اصول و قوانین می‌توان هم از خطر ابتلا به این بیماری همه‌‎گیر نجات پیدا کرد و هم به وضعیت بهداشتی و درمانی و حتی زیبایی دندان‎‌های خود رسیدگی کرد.
چگونه در دوران کرونا به دنداپزشکی برویم؟
آفتاب‌‌نیوز :

مراجعه به دنداپزشکی در دوران کرونا یکی از معظلاتی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و تردیدهای فراوانی در این رابطه دارند. این موضوع حتی باعث می‌شود گاهی بعضی از افراد درد دندان را به مراجعه به این کلینیک‎‌ها ترجیح داده و از مراجعه به این مراکز خودداری می‌کنند. این در حالیست که با رعایت اصول و قوانین می‌توان هم از خطر ابتلا به این بیماری همه‌‎گیر نجات پیدا کرد و هم به وضعیت بهداشتی و درمانی و حتی زیبایی دندان‎‌های خود رسیدگی کرد. از این رو توصیه می‌شود که به هیچ عنوان نوبت‎‌های دندانپزشکی خود را عقب نیاندازید و تنها از مراجعه به کلینیک‌‎هایی که مسائل استریلیزاسیون و بهداشتی مخصوص دوران کرونا رعایت نمی‌شود، خودداری فرمایید تا هم خود و خانواده‎‌ی خود را از خطر این ویروس نجات داده باشید.

همان طور که می‌دانید در ماه‌‎های اخیر آمار مبتلایان به کرونا همچنان روند صعودی داشته و مراکز مختلف که محل تردد افراد متعدد هستند امن به نظر نمی‌رسند. از این رو بسیاری از پزشکان هنوز هم تأکید دارند که تنها راه در امان ماندن و کنترل این شرایط، در خانه ماندن و کاهش تردد در محیط خارج از منزل است. اما گاهی شرایط به گونه‎‌ای رقم می‌خورد که امکان در خانه ماندن و عدم تردد به محیط خارج امکان‌پذیر نبوده و ناگزیر به خروج از منزل هستیم. در چنین وضعیتی بهتر است که تمامی پروتکل‎‌های بهداشتی رعایت شده و استفاده از ابزارهای حفاظتی چون ماسک‎‌های مختلف را جدی بگیریم.

در دوران کرونا چگونه به کلینیک‌‎های دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

درد دندان از جمله دردهای طاقت فرسایی بوده که تحمل آن گاهی از عهده‌‎ی آدمی خارج بوده و او را به سمت استفاده از مسکن‎‌های مختلف سوق می‌دهد. این در حالیست که مسکن‌‎ها تنها چند ساعت اثر بخشی داشته و بعد از مدتی اثر خود را از دست می‌دهند. در واقع استفاده از مسکن را می‌توان به گونه‌‎ای، پاک کردن صورت مسئله دانست چرا که با مصرف این قرص‎‌ها تنها درد و علائم مبنی بر وجود مشکل در دندان از بین خواهد رفت و مشکل اصلی هنوز پا برجا می‎‌باشد. بنابراین نیاز است برای این که این درد دوباره به سراغمان نیاید و ما را درگیر خود نکند مشکلات موجود در دندان توسط یک دندانپزشک ماهر و متخصص به خوبی رفع شود.

اما سؤالی که مطرح می‌شود این است با وجود ویروس کرونا در مراکز مختلف از جمله دندانپزشکی آیا حضور در این محل‌‎ها خطرآفرین نیست؟ در پاسخ باید عرض کنیم که عدم مراجعه به دندانپزشکی در صورت وجود مشکل در دندان‌‎های فرد کار درستی نبوده و ممکن است منجر به عفونت دندانی و ایجاد مشکلات متعدد شود. از این رو توصیه می‌کنیم که با رعایت مواردی که ذکر می‌کنیم به دندانپزشکی مراجعه کرده و در رسیدگی به وضعیت دندان‌‎های خود کوتاهی نکنید.

چگونه در دوران کرونا به دنداپزشکی برویم؟

انتخاب کلینیکی که در رعایت مسائل استریلیزاسیون کوتاهی نمی‌کند؛ یکی از موارد بسیار مهم در مراجعه به دندانپزشکی انتخاب کلینیکی است که مسائل بهداشتی و عدم تجمع مراجعین در یک ساعت خاص را اولویت خود قرار می‌دهد و برای سلامت جان بیماران خود ارزش قائل است. این انتخاب به قدری اهمیت دارد که می‌تواند تضمین کننده سلامت شما باشد. از این رو تمام اهتمام و تلاش خود را به کار گیرید تا مرکزی را برای انجام خدمات دندانپزشکی انتخاب کنید که متخصصان و کارکنان آن مرکز علاوه بر تجربه و مهارت در حل مشکلات دندانی، به مسائل کرونا اهمیت وافری نشان می‌دهند و رعایت پروتکل‌‎های بهداشتی و ضدعفونی مرکز را به طور جدی دنبال می‌کنند.

استفاده ماسک‌‎های چند لایه؛ استفاده از ماسک با تعداد لایه‎‌های بالاتر مسلماً در پیشگیری از ورود ویروس به دهان و بینی افراد مؤثر خواهد بود. در واقع همان طور که می‌دانید در سالن انتظار افراد متعددی رفت و آمد می‌کنند که خود این افراد ممکن است از ناقلان این ویروس باشند. از این رو تلاش کنید تا با استفاده از ماسک‎‌های چند لایه مانع ورود ویروس به بدن خود شوید. استفاده از ماسک‎‌های مؤثر یکی از مسائل بسیار مهمی است که در پروتکل‎‌های ابلاغ شده از سوی سازمان بهداشت جهانی در جهت حفظ سلامت خود و اطرافیانمان از ویروس کرونا مطرح شده است.

استفاده از دستکش؛ مسلماً با ورود به مطب دندانپزشکی و یا در مسیر رسیدن به مطب به وسایل مختلفی از جمله دکمه‎‌ی آسانسور، درب مطب، میز منشی و... دست خواهید زد که خود این سطوح می‌توانند آلوده باشند و موجب انتقال ویروس شوند. از این رو توصیه می‌شود که سعی کنید از دست کش‎‌های یک بار مصرف و مخصوص در جهت کاهش تماس با اشیا استفاده نمایید. اما مطلبی که در خصوص استفاده از دستکش‎‌ها مطرح می‌شود این است که به هیچ عنوان دستکش‌‎های یک بار مصرف را چندبار استفاده نکنید و بعد از در آوردن دستکش اقدام به شست و شو و ضدعفونی کردن دست‌‎های خود کنید.

ضدعفونی کردن دست‌‎ها وسایل؛ یکی دیگر از مسائلی که می‌تواند در جهت جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در یک کلینیک دندانپزشکی مؤثر باشد، ضدعفونی کردن دست‌‎ها و وسایلی که با خود به همراه داریم از جمله کیف می‎‌باشد. با دست زدن به سطوح مختلف و تماس دست با چشم‌‎ها، گوش و یا دهان و بینی ممکن است سبب انتقال ویروس به بدن خود شویم از این رو سعی کنید که بر طبق توصیه‌‎ی پزشکان استفاده از الکل و ژل‎‌ ضدعفونی دست را خصوصاً در مراکز بسیار مهم و پر رفت و آمد جدی بگیرید.

چگونه در دوران کرونا به دنداپزشکی برویم؟

چه افرادی بهتر است به دندانپزشکی مراجعه نکنند؟

اگر چه کلیه‌‎ی افراد می‌توانند بابت درمان‎‌های اورژانسی و درمانی خود چون شکستگی دندان، دردهای شدید، خونریزی، آبسه دندان، التهاب و عفونت لثه می‌توانند به مراکز خدمات دندانی مراجعه نمایند. اما در موارد غیر اوراژانسی چون اعمال زیبایی دندان بهتر است افراد مبتلا به بیماری دیابت، فشارخون بالا و مبتلایان به بیماری‌‎های قلبی وعروقی، آسم و تنگی نفس و یا مبتلایان به بیماری‎‌های نقص سیستم ایمنی بهتر است این اعمال غیرضروری را به تأخیر بیاندازند و از مراجعه به مراکز پر رفت آمد خودداری کنند. همچنین افرادی که از علائم ابتلا به ویروس کرونا برخوردار هستند و نشانه‎‌های چون سرفه، تب، تنگی نفس و یا حتی بدن درد دارند بهتر است به این مراکز مراجعه نکنند و خود را در منزل قرنطینه نمایند.

برای انجام خدمات دندانی در یک محیطی آرام می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا مراجعه نمایید. این کلینیک با آوردن بخشی از خدمات خود به عرصه‎‌ی اینترنت سعی در حضور حداقلی بیماران در مراکز دندانپزشکی دارد. با ورود به سایت دکتر سریتا می‌توانید به صورت غیرحضوری از قیمت ایمپلنت و درمان‎‌های دندانپزشکی مطلع شوید و عکس‎‌ها و اطلاعات مربوط به دندان‎‌های خود را به این مرکز ارسال نمایید. جهت مراجعه به این سایت و استفاده از خدمات مختلف این مرکز هوشمند می‌توانید از آدرس https://drserita.com استفاده نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین