کد خبر: ۷۲۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۷
علی تاجرنیا:

با وجود همه شرایط انتخابات برای ما بد نبود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: با در نظر گرفتن این موضوع که بیش از چند نامزد شاخص در تهران برایمان باقی نمانده بود و نحوه تبلیغات نیز کاملا یکطرفه بود، اطلاعاتی که به گوش‌مان می‌رسد حاکی از نتایج نسبتا خوب برای ماست.

علی تاجرنیا، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به انتخابات روز گذشته (24 اسفند) اظهار داشت: ارزیابی انتخابات روز گذشته فارغ از شرایطی که پیش از انتخابات به وجود آمد،‌ خطاست. با یک بررسی ساده از روند انتخابات کاملا روشن است که مجموعه اصلاح‌طلبان برای چیزی کمتر از یک سوم کرسی‌های مجلس تلاش کردند در حالی‌که جناح رقیب برای بیش از دو سوم مجلس شورای اسلامی رقابت آماده می‌شدند.

وی افزود: با این وجود با توجه به اطلاعاتی که از شهرستان‌های مختلف به ما می‌رسد نشانه میزان توفیق اصلاح‌طلبان است و تقریبا در دوسوم حوزه‌هایی که اصلاحات امکان رقابت با جناح رقیب را داشته، یا ما پیروز شده‌ایم و یا انتخابات به دور دوم کشیده شده است.

تاجرنیا اضافه کرد:‌ بدون تردید اگر انتخابات به‌گونه‌ای بود که اصلاح‌طلبان می‌توانستند کاندیدا معرفی کنند، این اتفاق در دیگر حوزه‌ها نیز تکرار می‌شد و اصلاحات پایگاه و جایگاه مردمی خود را می‌توانست به اثبات برساند.

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان در ادامه با اشاره به انتخابات حوزه تهران گفت: شرایط انتخابات در حوزه تهران به‌گونه‌ای بود که بخش عمده‌ای از کاندیداهای برجسته ما ردصلاحیت شدند و در کنار آن همکاری شورای نگهبان با ناظرین ما در صندوق‌ها به هیچ وجه خوب و مناسب نبود، بخش گسترده‌ای از نمایندگان ما برای نظارت بر صندوق‌ها موفق به اخذ کارت نشدند.

وی ادامه داد: در صندوق‌های آرا، ارائه لیست اصولگرایان توسط اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت به رأی‌دهندگانی که از سواد کمتری برخوردار بودند در موارد بالایی دیده شده و آرای سرگردان به همراه پیچیدگی‌های شکلی انتخابات در این دوره، فضا را برای چنین اقداماتی فراهم‌تر کرده بود.

تاجرنیا تصریح کرد: در عین حال با در نظر گرفتن این موضوع که بیش از چند نامزد شاخص در تهران برایمان باقی نمانده بود و نحوه تبلیغات نیز کاملا یکطرفه بود، اطلاعاتی که به گوش‌مان می‌رسد حاکی از این است که شرایط انتخابات در تهران برای ما بد نبوده است.

وی اضافه کرد: شک نداریم که اگر شمارش آرا به طور صحیح انجام شود، چهره‌های شاخص اصلاحات قطعا به مجلس هشتم راه خواهند یافت؛ مگر اینکه در شمارش‌ آرا تخلف یا تقلبی صورت گیرد که در این صورت دیگر ارزیابی از انتخابات روز گذشته و نتایج آن بی‌معنا خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین