کد خبر: ۷۲۵۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
از افشای کامل اسناد تحقیقاتی آمریکا درباره این حملات حمایت می‌کنیم

عربستان: دست داشتن ما در حملات یازده سپتامبر جعلی است

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، ادعاهای مربوط به دست داشتن این کشور در حملات یازده سپتامبر را «جعلی» خواند.
عربستان: دست داشتن ما در حملات یازده سپتامبر جعلی است
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت عربستان سعودی در بیانیه مذکور گفت که امیدوار است افشای کامل این اسناد آنچه را ادعاهای واهی درباره عربستان خواند، یک بار و برای همیشه از بین ببرد.

سفارت ریاض در ادامه مدعی شد: «هر گونه حمله درباره دست داشتن عربستان سعودی در حملات یازده سپتامبر کاملا جعلی است».

در بیانیه مذکور همچنین ضمن اعلام حمایت ریاض از افشای کامل اسناد تحقیقاتی آمریکا درباره حملات مذکور، آمده است که عربستان سعودی «شریک حیاتی آمریکا آمریکا در مبارزه با تروریسم است».

این بیانیه پس از آن صادر شده است که «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا، جمعه گذشته، دستوری مبنی بر خارج کردن اسناد مربوط به یازده سپتامبر از طبق بندی صادر کرد.

این دستور بایدن پس از آن صادر شد که خانواده قربانیان حملات یازده سپتامبر در نامه‌ای به رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا خواستار شفافیت در نتایج تحقیقات درباره این حملات و نقش سعودی‌ها در آن شده بودند.

بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات یازده سپتامبر به انتشار گزارش اخیر درباره پرونده قتل «جمال خاشقچی»، رونامه‌نگار سعودی-آمریکایی در کنسولگری ریاض در استانبول توسط مسئولان سعودی اشاره کرده بودند و در این خصوص گفته بودند که انتشار این گزارش بعد از گذشت سه سال از وقوع این قتل در عین این که او (خاشقچی) یک شهروند آمریکایی است، در تضاد آشکار با امروز و فردا کردن در پرونده‌ای است که ۳ هزار آمریکایی در آن کشته شده و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.

در حادثه ۱۱ سپتامبر که برج‌های دوقلو تجارت جهانی هدف قرار گرفت، ۱۹ نفر در هواپیماربایی شرکت داشتند که ۱۵ تن از آن‌ها شهروند سعودی بودند. به رغم این مشارکت، دولت‌های آمریکا تاکنون به دلیل روابط با ریاض و منابع سعودی‌ها برای واشنگتن، به صورت جدی این پرونده را پیگیری نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین