کد خبر: ۷۲۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۰

اینفانتینو: فوتبال ایران و هواداران آن را دوست دارم

رییس فدراسیون بین المللی فوتبال گفت:‌ فوتبال ایران و هواداران آن را دوست دارم و همین موضوع باعث شد تا دیدار این تیم درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر اسپانیا را درکازان از نزدیک تماشا کنم.
اینفانتینو: فوتبال ایران و هواداران آن را دوست دارم
آفتاب‌‌نیوز :

«جیانی اینفانتینو» ‌ درجریان دیدار ‌ با «شهاب الدین عزیزی خادم» رییس فدراسیون فوتبال کشورمان درقطر با بیان این خاطره افزود:‌ شور و اشتیاق بی وقفه ای که تماشا گران ایرانی نسبت به تیم ملی کشورشان دارند برایم بسیار جالب است.

به گزارش فدراسیون فوتبال؛ وی افزود:‌ در مدت کوتاهی که رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران برسرکار آمده، تغییرات مثبت بسیاری را شاهد بودیم که یکی از آنها توجه به فوتبال بانوان است.

اینفانتینو درادامه این گفت وگو به تعهدات دولت ایران در قبال اساسنامه فدراسیون فوتبال اشاره کرد وادامه داد:‌ این تعهدات مناسب تر است در تاریخ مقرر انجام شود و به تایید نهادهای ذیربط برسد.

رییس فیفا با بیان اینکه پیگیری فدراسیون فوتبال ایران در بحث میزبانی و اصرار بر آن ستودنی است، اضافه کرد:‌ امیدوارم این ۲ مساله مهم VAR و حضور بانوان در ورزشگاه ها حل شود و بازی ایران_کره به میزبانی تهران با حضور زنان در ورزشگاه و VAR برگزار شود.

در این دیدار عزیزی خادم از اینفانتینو دعوت کرد تا در یکی از بازی هایی که به میزبانی ایران برگزار می شود، در کشورمان حضور و در ورزشگاه تماشاگر ویژه بازی تیم ملی باشد.

اینفانتینو نیز این دعوت را پذیرفت و مقرر شد تا فدراسیون ایران از فدراسیون کشورهای همجوار و همچنین قطر هم به طور رسمی دعوت به عمل آوردً تا آنان نیز در آن زمان به ایران سفر کنند.

پیشنهاد دیگر عزیزی خادم که مورد موافقت اینفانتینو قرار گرفت، برگزاری بازی خیریه بین ۲ تیم ستارگان ایران و ستاره های فیفا به میزبانی ایران بود که در آینده‌ نزدیک این دیدار نیز برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون فوتبال کشورمان همچنین به اینفانتینو گفت: افراد وقتی خالصانه و با قلب‌شان کار می کنند نتایج بهتری می گیرند.

وی دلیل اصلی موفقیت فیفا در سال های گذشته را دوری از حاشیه ها، شخصیت انعطاف‌پذیر رییس فیفا، رعایت اصول حرفه‌ای و دخالت ندادن سیاست در فوتبال عنوان کرد.

اینفانتینو نیز در پاسخ به این موضوع جوان بودن عزیزی خادم و توجه به دیپلماسی در فوتبال را به عنوان ۲ عنصر مهم و زمینه ساز موفقیت ستود و گفت: امیدوارم هم به لحاظ فنی و هم دیپلماسی فعال باشید. در همین مدت نیز رویکرد فدراسیون فوتبال ایران را در این دو حوزه متفاوت تر از گذشته دیدم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین