کد خبر: ۷۲۶۰۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹

هشدار دود و بوی پلاستیک سوخته در بخش روسی ایستگاه فضایی

گزارش "سازمان فضایی فدرال روسیه" نشان می‌دهد که هشدار دود در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی فعال شده است و فضانوردان بوی پلاستیک سوخته را احساس کرده‌اند.
هشدار دود و بوی پلاستیک سوخته در بخش روسی ایستگاه فضایی
آفتاب‌‌نیوز :

"سازمان فضایی فدرال روسیه" (Roscosmos) اعلام کرده است که هشدار دود در یکی از ماژول‌های بخش روسی "ایستگاه فضایی بین‌المللی" (ISS) فعال شده و خبرگزاری‌های روسی گزارش داده‌اند که فضانوردان بوی پلاستیک در حال سوختن را احساس کرده‌اند.

به گزارش رویترز، این سازمان خاطرنشان کرد که همه سیستم‌ها بعد از این اتفاق به درستی کار کرده‌اند. به گفته این آژانس فضایی، برنامه‌هایی برای پیاده روی فضایی در حال اجرا بوده‌اند.

در ماژول "زیوزدا" (Zvezda) که در بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارد و محل زندگی خدمه این ایستگاه به شمار می‌رود، یک سیستم تشخیص دود و یک زنگ هشدار تعبیه شده است.

این گزارش با استناد به ارتباطات صوتی که توسط ناسا منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که "اولگ نویتسکی" (Oleg Novitsky)، فضانورد روسی، دود را دیده و بوی آن را احساس کرده است. همچنین "توماس پسکی" (Thomas Pesquet)، فضانورد فرانسوی گزارش داده که بوی پلاستیک سوخته، از بخش روسی به بخش آمریکایی رسیده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی اخیرا چندین حادثه را پشت سر گذاشته است. به گفته مقامات فضایی روسیه، نقص نرم‌افزاری و وقفه احتمالی در توجه انسان موجب شده تا کل ایستگاه فضایی بین‌المللی به همراه خدمه خود، از موقعیت عادی پرواز خارج شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین