کد خبر: ۷۲۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۱:۰۲

کنفرانس خاورمیانه در برلین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کشور آلمان در اواسط خرداد میزبان کنفرانس خاورمیانه در برلین خواهد بود،در این کنفرانس شرکت کنندگان  در راستای تشکیل کشور مستقل فلسطین با دیگر کشورهای به گفتگو می‌نشیند. 

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا «اورلیش ویلهلم» سخنگوی دولت آلمان با تایید این خبر اعلام کرد: «کنفرانس برلین یک کنفرانس صلح نیست درعوض نشست مقامهای بین‌المللی از جمله تونی بلر نخست وزیر پیشین بریتانیا به عنوان هماهنگ کننده اروپایی در زمینه مشکلات فلسطین خواهد بود». 

طبق گزارش یک روزنامه آلمانی علاوه بر حضور مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطینی تمام کشورهای اتحادیه اروپا، چندین کشور عربی و همچنین روسیه و آمریکا نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

سخنگوی دولت آلمان همچنین اظهار داشت: « آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان جمعه در گفتگویی تلفنی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دعوت کرده است. شایان ذکر است در این گفتگو عباس به طور خلاصه با اشاره به ادامه شهرکسازی رژیم صهیونیستی خواستار اقدام مرکل در سفر آینده او به اسرائیل شد. 

گفتنی است مرکل روز دوشنبه با ایهود اولمرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد و در پارلمان اسرائیل سخنرانی خواهد نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین