کد خبر: ۷۲۶۱۰۲
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که "ایران در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته ای است"

لابی‌گری اسرائیل علیه تهران در مسکو؛ لاپید و لاوروف درباره ایران چه گفتند؟

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران در آستانه دستیابی به زرادخانه هسته‌ای است.
لابی‌گری اسرائیل علیه تهران در مسکو؛ لاپید و لاوروف درباره ایران چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

«یائیر لپید» با این ادعا گفت که چنین موضوعی بدون پاسخ نخواهد گذشت.

به گزارش آرتی، لاپید که در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه سخن می گفت، از استراتژی کنونی غرب در قبال ایران و توافق هسته ای امضا شده در سال ۲۰۱۵ میلادی انتقاد و تاکید کرد: هیچ مذاکره ای در وین وجود ندارد و برنامه جامع اقدام مشترک کار نمی کند.

وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه تحریم های تحمیلی کنونی علیه ایران کافی نیست، هشدار داد: تهران به برقراری ارتباط با جامعه بین المللی به هدف به دست آوردن وقت، تظاهر می کند در حالی که همچنان روی توسعه برنامه هسته ای خود کار می کند.

لاپید در ادامه افزود: گزارش های اخیر صادره از آژانس بین المللی انرژِی اتمی نشان می دهد که در حال حاضر هیچ راستی آزمایی تسط این سازمان در ایران انجام نمی شود. بنابراین اکنون جهان به طرح دیگری به جای طرحی که در عمل وجود ندارد، نیاز دارد.

وی در ادامه آورد: ایران تقریبا در آستانه تبدیل شدن به یک کشور هسته ای است و ما نمی توانیم اجازه چنین کاری را بدهیم بنابراین هر استراتژی آینده ای باید جهان بویژه آمریکا را تهدیدی واقعی برای ایران نشان دهد تا تهران درک کند که نمی تواند بی هیچ اقدام تلافی جویانه ای به یک کشور هسته ای تبدیل شود.

این مقام اسرائیلی با اشاره به اینکه توسعه توان هسته‌ای ایران برای کشورهای خاورمیانه نگران کننده است، تصریح کرد: فقط ما نیستیم که دغدغه تحولات منطقه را داریم. کشورهای نظیر عربستان، امارات و بحرین- نزدیکترین همسایگان ایران- هم مثل ما نگران هستند.

او ادامه داد: باید مردم بدانند که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه آغاز خواهد شد و عربستان، مصر و ترکیه هم به سمت آن روی خواهند آورد. این همه ماجراست. به این موضوع باید اوج‌گیری اسلام رادیکالی در افغانستان را که همسایه پاکستان است، اضافه کرد. پاکستانی که سلاح هسته‌ای دارد و فورا مشخص می‌شود که نگرانی‌های ما بی‌سبب نیست.

لاپید در مسکو: اسرائیل از خود در برابر ایران در سوریه دفاع می‌کند

همچنین یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل که برای دیدار وگفتگو با سرگئی لاوروف، به مسکو سفر کرده است، گفت که تل آویو به دفاع از خود در برابر اقدامات ایران در سوریه ادامه می‌دهد.

لاپید مدعی شد: «تا زمانی که ایران پایگاه.. در مرز شمالی ما با سوریه ایجاد می‌کند یا سلاح های پیشرفته به سازمان هایی... می‌رساند که علیه ما مورد استفاده قرار می گیرد، اسرائیل آرام نمی‌نشیند. تا زمانی که ایران حضور داشته باشد و به «صادرات وحشت» ادامه دهد، ثبات منطقه‌ای وجود نخواهد داشت. ما توانایی‌مان را برای دفاع از خود در برابر تهدیدهای سوریه و سایر نقاط حفظ خواهیم کرد.»

سرگئی لاوروف هم با اذعان به «منافع کلیدی روسیه در منطقه»، گفت که به همین دلیل است که ساز و کار «لازم و موثر» برای رفع تداخل نظامی میان مسکو و تل آویو وجود دارد.

پیشتر برخی رسانه‌ها از فرود یک موشک ساخت روسیه در منطقه «غوش دان» اسرائیل در روز یک‌شنبه خبر داده بودند. دو هفته پیش از آن هم ارتش روسیه در سوریه اعلام کرد که سیستم پدافند هوایی که در اختیار سوریه قرار دارد، ۲۲ موشک از ۲۴ موشک پرتاب شده توسط اسرائیل را سرنگون کرده است.

مسکو و تل آویو پیشتر در مورد عملیات‌های هوایی در نزدیک مرزهای اسرائیل، توافق کرده بودند. اینک به نظر می‌رسد که مکانیزم رفع اختلاف میان مسکو و تل آویو برای عملیات‌های اسرائیل در خاک سوریه به مشکل مواجه شده است.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو با تبدیل‌ شدن سوریه به عرصه درگیری میان کشورهای مختلف و استفاده از خاک این کشور برای حمله به هر کشور دیگری مخالف است.

او در ادامه بر مخالفت روسیه با حملات اسرائیل به سوریه و هدف قرار گرفته‌‌شدن اسرائیل از طریق خاک سوریه تأکید کرد.

وزیر خارجه اسرائیل همچنین در دیدار خود با وزیر خارجه روسیه گفت: «جهان باید از دستیابی ایران به توان هسته ای صرف نظر از قیمت آن جلوگیری کند. اگر جهان این کار را انجام ندهد، اسرائیل این حق را برای خود محفوظ می‌دارد.»

او با درخواست از کشورهای جهان برای ارسال پیامی «واضح و قوی» به ایران ادعا کرد: «حرکت ایران به سوی سلاح هسته ای نه تنها مشکل اسرائیل بلکه مشکلی برای کل جهان است. اسرائیل اجازه نخواهد داد که ایران به یک کشور هسته ای یا حتی یک کشور در آستانه هسته ای شدن تبدیل شود.»

وزیر خارجه اسرائیل در حالی برای دیدار و گفتگو به مسکو رفته است که راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هم روز پنجشنبه در این کشور حضور داشت.

بر اساس بیانیه ای که وزارت خارجه روسیه منتشر کرده، مالی و معاون وزیر خارجه روسیه بر ادامه مذاکرات وین تاکید کرده‌اند.

منبع: شفقنا و یورونیوز

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
1
31
روسهای خائن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
4
18
ظاهرا اسرائیل برای روسیه پل دسترسی به تکنولوژی های غربی هست.اگر این کارها رو ایران نمی کرد الان روسیه از اسرائیل اینهمه امتیاز نمی گرفت.برادران روس قدر ایرانی های استکبار ستیز رو بدون یه زره واکسن بفرست.کمر مردم ایران هم زیر بار دلار ۲۸ تومنی شکست به فدای یک کرشمه پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
تو داری در برابر پوتین... اینهمه خضوع و خشوع می کنی؟
واقعا" تاسف تاسف تاسف
بزرگترین دشمن کشور ما روسیه ی روسیاه روسپی پروره
چرا نمی فهمین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
7
4
وزیرخارجه رژیم تحمیلی اسراِئیل به منطقه ما، حرفه ای ترین دلالی است که وظیفه دارد ، ازطریق سیاسی ، نفاق وتفرقه بین کشورهای منطقه ما را همواره تقویت کند تا تولیدات بزرگترین کارخانه های اسلحه سازی امریکا پیوسته مشتریان پروپا قرص داشته باشد .
ناشناس
|
Germany
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
3
اولین ک که اسرائیل را برسمیت شناخت روس خائن بود
خروس بی محل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
0
6
لاوروف بهش گفته نگران نباش خودم تمام فعالیتهای ایران را برات گزارش میکنم. از خندهاشون معلومه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین