کد خبر: ۷۲۶۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

سیگنال‌های جدید سیاسی برای قیمت دلار

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا می‌گوید: خواستار آن هستیم که مذاکرات غیرمستقیم در وین در اسرع وقت از سر گرفته شود. اما این خبر تنها خبر مهم سیاسی برای قیمت دلار در امروز نیست.
سیگنال‌های جدید سیاسی برای قیمت دلار
آفتاب‌‌نیوز :

در پایان هفته گذشته، قیمت دلار از مرز ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان هم عبور کرد اما چه اتفاقات سیاسی ممکن است در آینده قیمت دلار تاثیرگذار باشند؟

ـ سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا می‌گوید: خواستار آن هستیم که مذاکرات غیرمستقیم در وین در اسرع وقت از سر گرفته شود. هرچه این روند بیشتر به طول بینجامد مزایایی که برجام حاصل می‌کرد دچار فرسایش بیشتر خواهد شد.

ـ وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه مدعی شده که مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به احتمال زیاد قبل از نشست آتی شورای حکام، برای گفتگو با مقامات ایرانی به تهران سفر خواهد کرد.

ـ دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا از جریمه ۱۸۹ هزار دلاری یک شرکت فناوری مستقر در ایالت تگزاس به اتهام نقض تحریم‌های ایران خبر داد.

ـ مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در راس هیاتی بلندپایه متشکل از هفت وزیر و مشاور امنیت ملی، صبح یکشنبه عازم تهران می‌شود.

ـ روزنامه گاردین خبر داده که رابرت مالی، فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران با مقامات سه کشور اروپایی درباره ایران دیدار خواهد کرد. طبق این گزارش، امریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌خواهند در این باره گفتگو کنند که ایران درباره آخرین گزارش آژانس مبنی بر ادعای عدم اجازه بازدید از سایت‌های هسته‌ای توضیحاتی بدهد.

با این روند به نظر می‌رسد در روزهای پیش‌رو رفتار بازار ارز ممکن است از اخبار سیاسی متاثر شود و کمتر مسائل اقتصادی و عوامل غیرسیاسی در این روند نقش داشته باشند. با این وضعیت احتمالا روند باثباتی در قیمت دلار قابل مشاهده نباشد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین