کد خبر: ۷۲۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

سه رقمی شدن بیماران کرونایی در مازندران

روند بستری‌ بیماران مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی مازندران رو به کاهش است و پس از مدت‌ها، میزان بستری‌شدگان در مازندران، سه رقمی شد، بر این اساس در حال حاضر، 927 بیمار در مراکز درمانی زیرنظر بیمارستان‌های مازندران و بابل بستری هستند.
سه رقمی شدن بیماران کرونایی در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران در این زمینه، با بیان اینکه روند بیماری در هفته‌های اخیر رو به کاهش است، گفت: میزان بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا به یک سوم دوران پیک پنجم رسیده است که البته الان تداوم این امر هدف اصلی دست اندرکاران استانی است.

وی افزود: تا به روند قابل اطمینان و ثابت در واکسیناسیون دست نیافتیم باید کماکان مراقبت‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی مناسب، دوری از تجمع در فضای بسته باید در دستور کار همه مردم ، مدیران و کارمندان نهادهای دولتی و خصوصی باشد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون دانشجویان در دستور کار است، گفت: تاکنون ۴۴ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان حداقل یک دز واکسن را دریافت کردند و به ۲۸ درصد از شهروندان هم به طور کامل واکسینه شدند.

موسوی افزود: به طور متوسط روزی ۵۰ هزار دز واکسن در مراکز ارائه و تزریق می‌شود که خوشبختانه عمده افرادی که در صف دز دوم بودند، واکسن خود را دریافت کردند که در این امر نهادهای مختلفی نظیر سپاه و بسیج در این راه کمک زیادی کردند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند، تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۷۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۷۰۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار جدید بستری و ۲۱ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین