کد خبر: ۷۲۶۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

دستگیری ۲ سرکرده داعش/ کشته شدن ۴ نیروی عراقی در حمله تروریستی در کرکوک

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق از بازداشت دو تن از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش خبر داد.
دستگیری ۲ سرکرده داعش/ کشته شدن ۴ نیروی عراقی در حمله تروریستی در کرکوک
آفتاب‌‌نیوز :

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال توانستند، دو سرکرده داعشی را بازداشت کنند که یکی از آنها «ابو إبراهیم دابق» سرکرده ارشد داعش در ولایت شمالی عراق و دیگری هماهنگ کننده سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی داعش است که نام آن ذکر نشده است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، ابی ابراهیم دابق، یکی از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی در اقلیم کردستان عراق بود و مسئول تشکیل جوخه‌های تروریستی بوده از جمله یک جوخه که عناصر آن پیشتر در دو استان کرکوک و الانبار دستگیر شدند و جوخه دیگری که عناصر آن نیز در اقلیم کردستان عراق دستگیر شده و برای انجام انفجارها و ترورها در داخل این اقلیم برنامه‌ریزی می‌کردند.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق همچنین اعلام کرد، عملیات دستگیری این تروریست، پس از تلاش‌های میدانی که بیش از یک ماه و نیم ادامه داشت و تعقیب و گریز در استان‌های کرکوک، نینوا، بغداد و الانبار صورت گرفت و این تروریست همسر یکی از تروریست‌های زن است که پیشتر دستگیر شده و اقدام به واردات سلاح‌های دارای صدا خفه کن و بمب‌های کنار جاده‌ای به استان اربیل می‌کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است، سازمان اطلاعات و تحقیقات فدرال وزارت کشور عراق همچنین موفق شد، هماهنگ کننده میان سرکرده‌های تروریستی داعش را دستگیر کند و اقدامات حقوقی لازم در حق هر دو تروریست اتخاذ شده است.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش با سلاح‌های سبک و نیمه سنگین به نیروهای لشکر پنجم پلیس فدرال عراق در نزدیکی منطقه «وادی شبیجه» از توابع شهرستان «داقوق» واقع در استان کرکوک حمله کردند.

منبع مذکور اعلام کرد، چهار تن از نیروهای پلیس فدرال در این حمله کشته شدند.

هفته گذشته هم در جریان حمله داعش به جنوب کرکوک ۱۲ تن از نیروهای پلیس فدرال عراق کشته شدند.

این حمله یک هفته پس از کشته شدن دو نیروی امنیتی و زخمی شدن هفت تن دیگر در حمله مسلحانه داعش به جنوب شرقی فرودگاه «الضلوعیه» واقع در استان صلاح الدین رخ داد.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری، خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند و گروهک‌های مخفی این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین