کد خبر: ۷۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

طی هفته اخیر مرگ و میر کرونا در تهران ۱۵ درصد کم شده است

مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران توضیحاتی درباره واکسیناسیون شهروندان در تهران، اقدامات شهرداری جهت ارائه زیرساخت‌های انجام واکسیناسیون و کاهش کرونا در پایتخت در حوزه واکسیناسیون ارائه داد.
طی هفته اخیر مرگ و میر کرونا در تهران ۱۵ درصد کم شده است
آفتاب‌‌نیوز :

مهمترین بخش سخنان زینب نصیری، مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران:

-شهرداری تهران اعلام کرده‌ برای گسترش زیرساخت‌ها آمادگی کامل دارند و هر میزان که ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت علام نظر کنند زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنها قرار می‌دهند. پیش از این ۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیرخورویی شامل فرهنگسراها، سوله‌های بحران، مجموعه‌های ورزشی و ... در امر واکسیناسیون توسط شهرداری تهران اختصاص یافته بود و پس از آن ۹ مرکز تجمعیی دیگر را جهت امر واکسیناسیون مورد حمایت قرار دادیم از جمله حرم حضرت عبدالعظیم (ع) لذا مکان برای دستگاه دیگر بود و ما زیرساخت فراهم کردیم.

-سوله فرحزاد، مرکز بهاران، بوستان گفت‌وگو، پارک طالقانی، باغ موزه دفاع مقدس، فرهنگسرای پایداری، پارکینگ باغ پرندگان، ورزشگاه آرش میراسماعیلی، سوله الزهرای صیاد شیرازی، سوله بروجردی، فرهنگسرای اشراق، سوله بهرامی جنوبی، سوله بیمه الزهرا، سوله‌های کن، پیرانشهر، کردستان، خاقانی، فتح، بریانک، انبار نفت، الزهرا، پیروزی، بوستان نارنج‌، آیت‌الله سعیدی، بوستان زیتون، بعثت، مدائن، قائم، ولایت، وحدت اسلامی، شهرک استقلال، از جمله مکان‌های ارائه واکسن در تهران بوده که برخی از این مراکز فعالیت خود را از اردیبهشت آغاز کرده‌اند و برخی نیز از تیر و شهریور شروع به فعالیت کرده‌اند.

-برخی از مراکز زیرساخت‌های آن فراهم شده ولی هنوز راه‌اندازی نشده که منتظر اعلام ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در این زمینه هستیم که سوله‌های خلیج‌فارس، میرزاکوچک‌خان، والفجر، شهید عزیزی و مجموعه ورزشی کافی از جمله مراکز آماده ولی افتتاح نشده هستند. همچنین در برخی از این سوله‌ها مانند سوله بحران کن ویژه رمدسیویر تراپی اختصاص داده شده است.

-پایگاه‌های مشارکتی انجام واکسیناسیون نیز شامل دانشگاه الزهرا، حسینیه سیدالشهدا، هنرستان ولیعصر (عج)، مرکز دارویی هلال‌احمر، درمانگاه فرمانیه، درمانگاه کریم، درمانگاه فرهنگیان آزادی و ورزشگاه آزادی و پارکنیگ ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است.

-همانطور که استاندار تهران و علیرضا زالی اعلام کرده‌اند بسیاری از مراکز در حال شبانه‌روزی شدن هستند و اکثراً هم دو نوبته شده‌اند لذا ظرفیت مراکز در حال افزایش است ما می‌توانیم همه مراکز را شبانه‌روزی کنیم و اگر نیروی انسانی اختصاص داده شود ظرفیت لازم برای شبانه‌روزی شدن مراکز وجود دارد.

--در هفته‌های گذشته پیک پنجم کرونا زده شد و مقداری روند رو به کاهش رفت ولی همچنان این روند از پیک اول و دوم کرونا بالاتر است. کاهش ورودی به بیمارستان‌ها، کاهش بستری و کاهش مرگ و میر کرونایی را شاهد هستیم ولی عدد هنوز پایین نیست و وضعیت کمی بهبود یافته لذا ضروری است که سیاست‌های کلان کشور و تهران در این راستا ادامه یابد و مردم خودمراقبتی را حتی پس از دو دز واکسن مدنظر قرار دهند و از حساسیت‌ها به کرونا کاسته نشود.

-طبق صحبت‌های علیرضا زالی هر ۸۰ هزار جمعیت یک پایگاه باید داشته باشد و اگر در بررسی‌ها مشخص شود محدوده‌ای چنین موضوعی برایش صدق نکرده قطعا زیرساخت‌های لازم اختصاص خواهد یافت.

-طبق اعلام جلسه دوشنبه هفته پیش روزانه ۱۵۰ هزار نفر در تهران واکسینه می‌شدند که با افزایش واردات واکسن قرار بود این موضوع به ۳۵۰ هزار نفر در روز برسد همچنین ۱۳۵ پایگاه واکسیناسیون در تهران و ۷۸۰ تیم واکسیناسیون در پایتخت تا دوشنبه هفته پیش فعال بودند که قطعا این عدد الان افزایش یافته است همچنین ۵ میلیون ۱۱۶ هزار دز واکسن تا هفته پیش بین شهروندان تزریق شده بود که نسبت به جمعیت استان تهران ۳۶ درصد واکسینه شده‌اند و از این تعداد تا دوشنبه هفته پیش ۲۴ درصد دز اول و ۱۱ درصد هر دو دز را از این جمعیت واکسن دریافت کرده بودند که البته الان با افزایش روند واکسیناسیون بیشتر شده است.

-خوشبختانه طی ۶ روز اخیر آمار فوتی‌های تهران روند نزولی داشته و حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین