کد خبر: ۷۲۶۴۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
تبلیغات

ثبت‌نام واکسن کرونا

برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست و باید منتظر بمانید تا با شما تماس گرفته شود یا از طریق پیامک به یکی از مراکز تجمیعی واکسن کرونا هدایت شوید. پس از آن می‌توانید آدرس آن مرکز را در بلد پیدا کرده و برای تزریق دوز دوم مراجعه کنید.
ثبت‌نام واکسن کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

برای تزریق واکسن کووید ۱۹، لازم است شهروندان، اطلاعات خانوار خود را در سامانه یکپارچه «سیب» ثبت کنند و پس از ثبت اطلاعات مذکور، در صورت اعلام گروه‌های مورد هدف برای انجام واکسیناسیون کرونا، در سامانه نوبت‌دهی وزارت بهداشت با درگاه اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نوبت‌دهی خود را انجام دهند تا پس از دریافت پیامک مشخص شدن محل تزریق واکسن، به محل مذکور در زمان اعلام شده مراجعه و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

آموزش گام‌به‌گام ثبت‌نام واکسن کرونا

برای ثبت‌نام واکسن کرونا در سامانه سیب، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

۱- متقاضیان هر کدام از اولویت‌ها که توسط مراجع رسمی اعلام می‌شوند باید با درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود، در سامانه سیب اقدام به ثبت نام کنند. کد تأیید ورود به سامانه برای همان شماره اعلامی ارسال می‌شود. نیاز نیست این شماره موبایل الزاماً متعلق به فرد متقاضی واکسیناسیون باشد؛ تنها کافی است شماره‌ای را انتخاب کنید که در دسترس باشد. زیرا پیامک زمان و مکان تزریق دوز اول و دوم واکسن به همین شماره ارسال خواهد شد.

۲- پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه مرحله بعد؛ کد امنیتی به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود. با ورود کد تأیید، باید نام استان و شهر محل سکونت متقاضی واکسن را وارد کرد.

۳- در مرحله بعد، اسامی خانه‌های بهداشت مشخص شده و متقاضی می‌تواند نام یک خانه بهداشت را انتخاب کند.

به این ترتیب ثبت‌نام تمام می‌شود و بعد از آن باید منتظر بود تا پیامک زمان و مکان تزریق واکسن کرونا برای افراد ارسال شود.

ثبت‌نام واکسن کرونا برای بیماری‌های خاص

در حال حاضر بیماران خاص، نادر، صعب‌العلاج و بیماران مبتلا به سرطان که در ۶ ماه گذشته سابقه شیمی‌درمانی یا رادیوتراپی دارند در اولویت دریافت واکسن هستند و پس از واکسیناسیون این گروه، سایر بیماران خاص و صعب‌العلاج که در حال دریافت درمان و پیگیری بیماری هستند، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار می‌گیرند.

بیماران خاص و موارد ذکر شده، برای دریافت واکسن باید ابتدا به مراکز درمانی خود مراجعه کرده و تقاضای دریافت واکسن را ارائه کنند. سپس آمار این بیماران از طریق مراکز شیمی درمانی و رادیوتراپی (اعم از دولتی و غیردولتی) یا با معرفی پزشک معالج و گزارش پاتولوژی آن‌ها به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی ارجاع می‌شود. محل تزریق واکسن به این بیماران، همان مراکز (دولتی یا غیردولتی) درمانی خودشان است و زمان مراجعه توسط همان مرکز به آن‌ها اعلام خواهد شد.

ثبت‌نام واکسن برای افراد دیابتی

این افراد می‌توانند بدون اولویت سنی از طریق سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند تا زمان و مکان تزریق برای آن‌ها پیامک شود. همچنین می‌توانند به یکی از مراکز درمانی دیابت نزدیک محل سکونت خود مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند. اگر کد ملی فرد ثبت‌نام‌کننده در فهرست بیماران نباشد، امکان ثبت‌نام نخواهد داشت.

ثبت‌نام واکسن کرونا برای مشاغل پرخطر

اکنون که انجام واکسیناسیون در کشور با سرعت بالایی در حال انجام است بعد از معلم‌ها و رانندگان تاکسی دسته‌هایی از مشاغل پرخطر برای واکسیناسیون انتخاب شده که خودروسازان، قطعه‌سازان، بانک‌ها و دریانوردان هستند. از ۱۶ مرداد افرادی که جزو این مشاغل هستند ثبت‌نام کردند و واکسن دریافت کردند، ولی همچنان واکسیناسیون این گرو‌ها تمام نشده و همچنان ادامه دارد.

ثبت‌نام واکسن کرونا برای دانشجویان

واکسیناسیون برای دانشجویان دانشگاه آزاد در برخی از شهر‌ها از ۱ شهریور شروع شده و در شهر‌های دیگر نیز به‌زودی شروع می‌شود، ولی تا اکنون خبری از واکسیناسیون دانشگاه‌های سراسری نیست.

تمام دانشجویان مشغول به تحصیل شامل این طرح هستند و نیاز به ثبت‌نام در هیچ سایتی نیست و صرفاً ثبت‌نام دانشجویان در سامانه آموزشیار انجام می‌گردد. شروع واکسیناسیون با دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری است و پس از آن ورودی‌های قدیمی در اولویت هستند صورت تأمین واکسن کرونا تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد تا شنبه -۱۵ آبان‌ماه – واکسینه خواهند شد.

مراکز ثبت‌نام و تزریق واکسن کرونا روی نقشه بلد

در بلد صفحاتی ایجاد شده است که با مراجعه به آن‌ها به‌راحتی می‌توانید اطلاعات به روز از مراکز تزریق واکسن کرونا را دریافت کنید. مثلا می‌توانید نزدیک‌ترین محل تزریق واکسن به منزل یا محل کار خود را بیابید، از میزان شلوغ یا خلوت بودن آن آگاه شوید و حتی بدانید چه نوع واکسنی در این محل تزریق می‌شود. همچین تلفن اغلب این مراکز نیز در بلد موجود است و شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری، از نحوه ثبت نام یا نوبت‌دهی برای دریافت واکسن کرونا مطلع شوید.

برای دریافت دوز دوم واکسن کرونا نیازی به ثبت‌نام مجدد نیست و باید منتظر بمانید تا با شما تماس گرفته شود یا از طریق پیامک به یکی از مراکز تجمیعی واکسن کرونا هدایت شوید. پس از آن می‌توانید آدرس آن مرکز را در بلد پیدا کرده و برای تزریق دوز دوم مراجعه کنید. در سایت بلد لیست مراکز تزریق واکسن کرونا تهران، مراکز تزریق واکسن کرونا اصفهان، مراکز تزریق واکسن کرونا مشهد، مراکز تزریق واکسن کرونا تبریز، مراکز تزریق واکسن شیراز، مراکز تزریق واکسن کرونا کرج، مراکز تزریق واکسن کرونا اهواز و دیگر شهر‌ها قابل دسترسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
شهره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
1
1
واکسن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
0
1
پس چرا هنوز متواد 59تمیتواند ثبت نام کند
ویدا بهرامی نظری
|
United States of America
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
واکسن کرو نا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین