کد خبر: ۷۲۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۶
عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت:

نحوه اعلام نتایج بدعتی جدید است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: «تمامی مراحل انتخابات این دوره مجلس، از سوی یک مرکز فرماندهی واحد، سیاستگذاری و اجرا شد».

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان اینکه «برای اولین بار هیات اجرایی به جای ایفای نقش معتمدین مردم، نقش بازوهای اجرایی ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان را بازی کرد»، افزود: «برای اولین بار نگاه به مقوله تایید و ردصلاحیت، فارغ از قانون مربوط به انتخابات بود و در این دوره شاهد بدعت جدیدی هستیم».

وی افزود:‌ «نحوه شمارش آرا نیز همان روش است یعنی از یک مرکز دستور می‌گیرد و هم سیاست و بدعت جدیدی شکل گرفته است».

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان با اشاره به مشخص شدن 14 نفر به عنوان نمایندگان قطعی مردم تهران افزود: «شمارش آرا هنوز در تهران تمام نشده و کمتر از یک سوم صندوق‌ها شمرده شده، با این حال 14 نفر را قطعی شده اعلام می‌کنند در حالی که اگر میزان آرا و صندوق‌ها را نداشته باشیم، نمی‌توان با حدس زدن کارها را پیش برد».

وی افزود: «به نظر می‌رسد که نحوه اعلام اسامی با یک رویکرد و نگاه سازماندهی شده باشد».

تاجرنیا با اشاره به اظهارات پورمحمدی مبنی بر اینکه «70 درصد اصولگرایان و 30 درصد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شدند»، گفت: «اراده بر این بود که بافت مجلس این گونه شکل بگیرد. اوایل شب گذشته توافق در مورد نحوه ارائه اسامی صورت گرفته است».

وی گفت: «از سوی دیگر قبل از ارائه نتایج 600 هزار آرا، هیچ نتیجه دیگری گفته نشده، در صورتی که می‌بایست مرحله به مرحله نتیجه شمارش، اعلام می‌شد».

تاجرنیا با اشاره به سخنان وزیر کشور افزود: «این سخنان نشان دهنده خواست جریان سازماندهی کننده انتخابات است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۶
0
0
پذیرش شکست اینقدر سخت است؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۶
0
0
آقاي تاجرنيا يادشان نرفته كه در دوره اي كه نماينده شدند با آتش زدن يكي از دفاتر تبليغاتي خودشان باعث شدند كه مظلوم نمايي كنند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین