کد خبر: ۷۲۶۵۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹

میلاد حاتمی توبه کرد

وکیل میلاد حاتمی درباره مستند پخش شده از موکلش نکات مهمی را مطرح کرد.
میلاد حاتمی توبه کرد
آفتاب‌‌نیوز :

رسول کوهپایه زاده وکیل میلاد حاتمی درباره مستند پخش شده از موکلش اظهار کرد: پخش مصاحبه موکل اقای میلاد حاتمی از خبر ۲۰ و ۳۰ و صحبت های او درباره سایت های شرط بندی نکات مهمی دارد که به آن اشاره خواهم کرد. نکته اول این است اقتدار و اشراف دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی ما در رصد فعالیت ها و ارتباطات متهمان در خارج از کشور و اقدامات قانونی ایشان در این زمینه قابل توجه است.

این وکیل دادگستری گفت: نکته دیگر این است که آن چه از محتوای اظهارات موکل استنباط می شود صداقت و ندامت متهم است؛ همکاری گسترده او با ضابطان و مراجع در کشف جرم و سایر مجرمان در مرحله تحقیقات نشان دهنده همین صداقت، ندامت و توبه حقیقی است که مطابق مقررات موضوعه از موجبات تخفیف و تعلیق مجازات است.

وی ادامه داد: به عنوان وکیل متهم امیدوارم این موضوع در کیفر خواست انعکاس پیدا کرده و دادگاه صالح نیز آن را در نظر داشته باشد چرا که اصلاح متهم و مساعدت به او برای بازگشت به راه راست از وجوه تمایز عدالت اسلامی است.

کوهپایه زاده تصریح کرد: نکته سوم بسیار مهم و درباره حقوق موکل است، موکل من صرفا در مظان اتهام بوده و مطابق با مقررات و قوانین موضوعه تحقیقات مقدماتی به صورت محرمانه انجام می شود؛ اشخاصی که در جریان این تحقیقات هستند موظف به حفظ اسرارند و در صورت تخلف به مجازات افشای اسرار شغلی حرفه ای محکوم می شوند.

این وکیل دادگستری گفت: پرونده در دادسرا است و هنوز رای قطی محکومیت صادر نشده بنابر این موکل من در پناه اصل برائت قرار دارد و در مطابق اصول متعدد قانون اساسی هتک حرمت و حیثیت افرادی که مطابق قانون دستگیر و بازداشت شده اند به هیچ وجه جایز نیست.

او ادامه داد: در قسمت هایی از گفت و گوی پخش شده مطالبی درباره زندگی خصوصی و خانوادگی متهم پخش شد که به هیچ وجه جایز نیست، دوستان در صدا و سیما در پخش اعترافات، ولو با انگیزه عبرت آموزی مجاز به نقض قوانین نیستند.

کوهپایه زاده بیان کرد: تا زمان صدور رای قطعی بدون مجوز قانونی اطلاع رسانی در این باره شایسته و پذیرفته نیست به خصوص که مطالبی پخش شد که درباره زندگی شخصی متهم بود و قانون اجازه این هتک حرمت را نمی دهد؛ یقینا از باب حقوق قانونی موکل مواردی که موجبات نقض این حقوق است مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین