کد خبر: ۷۲۶۶۱۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

وزش باد نسبتا شدید در غرب و جنوب استان تهران/هوای قابل قبول پایتخت

وزش باد نسبتا شدید در غرب و جنوب استان تهران و قرار گرفتن کیفیت هوای پاینخت در محدوده قابل قبول امروز (۲۲ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.
وزش باد نسبتا شدید در غرب و جنوب استان تهران/هوای قابل قبول پایتخت
آفتاب‌‌نیوز :

آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف گاهی همراه با وزش باد و در ارتفاعات گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیز گرد و خاک مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح امروز (۲۲ شهریورماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با توجه به تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نیست. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. حاکمیت ناپایداری جوی در طول روز شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، بااین حال با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا می‌کند.

کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه (۲۳ شهریورماه) همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون«ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۶ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین