کد خبر: ۷۲۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴

از سرگیری روند محاکمه نتانیاهو پس از ۳ ماه وقفه

منابع خبری از آغاز روند محاکمه نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به اتهام فساد پس از سه ماه وقفه خبر دادند.
از سرگیری روند محاکمه نتانیاهو پس از ۳ ماه وقفه
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به اتهام فساد پس از سه ماه وقفه در دادگاه مرکزی قدس از سرگرفته شد.

طبق این گزارش، قرار است ایلان یشوع، مدیر سابق پایگاه عبری زبان واللا در دادگاه شهادت بدهد.

وب سایت خبری "تایمز آو اسرائیل" نیز گزارش داد که یشوع اولین کسی است که در پرونده معروف به "پرونده ۴۰۰۰" شهادت داد.

این رسانه همچنین اعلام کرد سه ماه وقفه در روند محاکمه به درخواست وکلای نتانیاهو برای جمع آوری ادله بیشتر برای "اثبات بی‌گناهی" موکلشان صورت گرفت.

طبق گزارش این وب سایت، با از سرگیری محاکمه، جلسات دوبار در هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می‌شود.

نتانیاهو و همسرش سارا در چهار پرونده، به فساد، رشوه و کلاه برداری و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده‌اند؛ آن‌ها در پرونده موسوم به "۱۰۰۰" متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام "ارنون ملچن" از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند.

در پرونده "۲۰۰۰" هم نتانیاهو به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" به منظور بهبود وجهه نخست‌وزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه، در قبال تعطیلی روزنامه "اسرائیل هیوم" رقیب یدیعوت آحارونوت متهم است.

پرونده سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده، به پرونده "۳۰۰۰" معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

پرونده جدید فساد مالی بنیامین نتانیاهو موسوم به "پرونده ۴۰۰۰" است و گفته می‌شود خطرناک‌ترین پرونده در نوع خود علیه نتانیاهو است. این پرونده مربوط به تبانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شائول آلویچ، مالک شرکت "بیزک" است که خود صاحب امتیاز پایگاه خبری "واللا" است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین