کد خبر: ۷۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

بستری شدن ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین/ علائم ابتلا به قارچ سیاه

مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تاکنون ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در بیمارستان ولایت استان قزوین بستری‌شده‌اند، همچنین با توجه به خدمات این بیمارستان، مرکز آموزشی درمانی ولایت به‌عنوان مرکز درمان موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه در قزوین تعیین شد.
بستری شدن ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در قزوین/ علائم ابتلا به قارچ سیاه
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ابوالفضل ابراهیمی با اشاره به بروز قارچ سیاه در قزوین تصریح کرد: خدمات تخصصی موردنیاز مبتلایان به قارچ سیاه ازجمله حضور متخصصین داخلی، عفونی، گوش و حلق و بینی، ریه و همچنین اتاق عمل چشم و گوش و حلق و بینی و سایر خدمات موردنیاز این بیماران به‌صورت متمرکز در بیمارستان ولایت قزوین وجود دارد.

وی افزود: سایر مراکز درمانی نیز بیماران مشکوک به ابتلا به قارچ سیاه خود را به مرکز ولایت ارجاع می‌دهند؛ در این بیمارستان کمیسیون پزشکی متشکل از متخصصین فوق‌الذکر حضور دارند تا در صورت نیاز روند درمانی مبتلایان بررسی و تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مدیر اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: علائم زودرس این بیماری ازجمله ترشحات سینوس‌ها، درد و بی‌حسی در ناحیه صورت، تورم پلک و اختلال در بینایی در افراد دارای نقص ایمنی خطرناک است و می‌تواند پیش‌آگهی بدی در خصوص ابتلا به قارچ سیاه باشد.

وی تأکید کرد: شستشوی روزانه حفره بینی با سرم نرمال سالین و کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت و پرهیز از مصرف داروهای مانند دگزامتازون و سایر داروهای کورتونی در بیماران دچار نقص ایمنی ازجمله مواردی است که می‌تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین