کد خبر: ۷۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

پیام تبریک وزرای خارجه ۴ کشور به امیرعبداللهیان

وزرای خارجه کشورهای مغولستان، ایرلند، بورکینافاسو و اندونزی در پیام هایی جداگانه، انتصاب حسین امیرعبداللهیان به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.
پیام تبریک وزرای خارجه ۴ کشور به امیرعبداللهیان
آفتاب‌‌نیوز :

خانم «باتس تسگ باتمونخه» وزیر امور خارجه مغولستان، در پیامی خطاب به امیرعبداللهیان، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه مغولستان در این پیام، ابراز علاقةمندی کرد که در جهت تقویت روابط دوستانه دیرینه میان جمهوری اسلامی ایران و مغولستان، به ویژه تقویت تجارت و همکاریهای اقتصادی با وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کند.

پیام تبریک وزیر خارجه ایرلند

«سایمون کاونی» وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند نیز در پیامی خطاب به حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه و دفاع ایرلند در این پیام، با اشاره به همکاری سازنده دو کشور، بر حفظ گفت وگوی مستمر با وزیر امور خارجه کشورمان و تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

پیام تبریک وزیر خارجه بورکینافاسو

«آلفا بری» وزیر امور خارجه جمهوری بورکینافاسو نیز در پیامی خطاب به همتای ایرانی خود، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو در این پیام، برای همکاری با امیرعبداللهیان در جهت تحکیم روابط دوستانه دو کشور اعلام آمادگی کرد.

پیام تبریک وزیر خارجه اندونزی

خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی نیز در پیامی خطاب به امیرعبداللهیان، اخذ رای اعتماد و آغاز به کار وی را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اندونزی در این پیام، ایران را یکی از شرکای مهم اندونزی در منطقه دانست و افزود: گسترش مناسبات در طول ٧٠سال روابط دیپلماتیک، زمینه ارتقای همکاری‌های فیمابین را فراهم کرده است.

خانم «رتنو مرسودی» ابراز امیدواری کرد؛ دوستی ها و همکاری‌های میان دو کشور، منجر به ایجاد شرایط مناسبتر برای هر دو ملت به خصوص در دوران پاندمی کرونا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین