کد خبر: ۷۲۶۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

مدیر سابق سیا: خروج شرم‌آور بایدن از افغانستان مشوقی برای تروریست‌های جهان شد

مدیر سیا در دوران اوباما گفت، بایدن با این روند خروج سریع و شتابزده‌اش از افغانستان قطعا تروریست‌های سراسر جهان را تهییج کرده است.
مدیر سابق سیا: خروج شرم‌آور بایدن از افغانستان مشوقی برای تروریست‌های جهان شد
آفتاب‌‌نیوز :

"مایکل مورل" مدیر سابق سیا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در گفتگویی با شبکه خبری سی.بی.اس به انتقاد از استراتژی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای پایان دادن به ۲۰ سال جنگ در افغانستان پرداخت و گفت بر این باور است که خروج نیروهای آمریکایی از این کشور به طالبان اجازه می‌دهد تا بار دیگر در افغانستان رخنه کرده و منطقه را به "خطرناکترین نقطه در این کره خاکی" تبدیل کند.

وی گفت: فکر می‌کنم طالبان جنگ افغانستان را برده و بعد راه خروج از افغانستان برای ما اتفاق افتاد و این مساله به تشویقی برای تروریست‌ها در تمامی جهان بدل شده است. خروج بی‌نظم و بی‌برنامه به دستور بایدن و سقوط کابل به دست طالبان به طور قطع تروریست‌ها را تشویق کرد و الهام‌بخش آنها بوده و به سایر تروریست‌ها نیز امید داده است.

مورل ادامه داد: طالبان می‌گوید "ما نه فقط آمریکا بلکه ناتو را هم شکست دادیم. ما بزرگترین قدرت نظامی جهان را شکست دادیم. بنابراین یک جشن در افغانستان اتفاق می‌افتد."

به عقیده این مقام سابق اطلاعاتی آمریکا، افغانستان اکنون به "خطرناکترین منطقه در جهان" برای نخستین بار از زمان حملات ۱۱ سپتامبر تبدیل شده است. او گفت: ما بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر هستیم و در این شکی نیست. ما هنوز هم استراتژی مشخصی نداریم تا به جمع آوری اطلاعات بپردازیم و وزارت دفاع نیز این ظرفیت را رد کرده است.

مایکل مورل تنها مقام دولت اوباما نیست که به انتقاد از بایدن در پایان دادن به جنگ افغانستان پرداخته است. پیشتر نیز لئون پانه‌تا، وزیر دفاع دوره اوباما گفته بود که بایدن باید مسئولیت اشتباهاتی را که در نتیجه این خروج اتفاق افتاده یا می‌افتد، بر عهده بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین