کد خبر: ۷۲۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۲
مدیر مسئول «دنیای تصویر» در گفتگو با آفتاب؛

علی معلم: حکم قتل مرا دادند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امروز (یکشنبه) 7 نشريه «دنيای تصوير»، «هفت»، «به سوی افتخار»، «تلاش»، «ندای ايران»، «شوكا» به استناد تبصره 11 ماده 11 قانون مطبوعات لغو مجوز شدند. 

«دنیای تصویر» از جمله معتبرترین نشریه های جامعه سینمایی کشور است که طی سالهای اخیر بانی یک جشن سالانه سینمایی نیز بوده است و گمان می‌رود انتشار خبر عدم انتشار آن شوکی جدی به مخاطبان حرفه‌ای سینمای ایران وارد آورد.

در پی اعلام خبر لغو مجوز دنیای تصویر  علی معلم، مدیر مسئول این نشریه در گفتگویی با خبرنگار هنری آفتاب، ضمن اظهار تاسف عمیق از  صدور چنین حکمی گفت: "لغو امتیاز «دنیای تصویر» علامت خطری جدی برای جامعه سینمایی کشور است."

مدیر مسئول دنیای تصویر افزود: "این حکم در حالی صادر شده که نه به بنده اخطاری داده‌اند و نه یک جلسه دادگاه برگزار شده است، بعد از اینکه خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه ساعت 30/10 صبح این خبر را اعلام کرد شوکه شدم، تاسف برانگیزتر آنکه حکم لغو مجوز ساعت 5 بعدازظهر امروز به امضای آقای ملکیان به من ابلاغ شد».

وی گفت: «این نمی‌شود که ما تمام کارکردهای قانونی را کنار بگذاریم، قانون اساسی و مطبوعات را نادیده بگیریم و به اعمال سلیقه‌ شخصی بپردازیم».

معلم در ادامه خاطر نشان کرد: «نشریه دنیای تصویر جزو نشریات فاخر این مملکت است که 10 سال عهده‌دار برگزاری جشن بزرگ «دنیای تصویر» بوده است. این نشریه جزو نشریات زرد نبود که با من اینگونه برخورد کردند، با این کار حکم قتل مرا صادر کردند».

وی اضافه کرد: «لغو مجوز این نشریه آنقدر تاسف‌آور است که حتی وقتی با ارشاد تماس گرفتم اظهار بی‌اطلاعی و تاسف کردند، من دراینجا نمی‌توانم ازخودم دفاع کنم چرا که آنها زورشان بیشتر است، اما من قطعاً‌ برای احیاء دنیای تصویر اقدام خواهم کرد، چرا که مواردی را که در حکم لغو مجوز به آن اشاره کرده‌اند هر کدام نیاز به دادگاه و بررسی دارد». 

او در پایان افزود: "امیدوارم که هیات نظارت بر مطبوعات به این قضیه رسیدگی مجدد بکند، چرا که این حکم خارج از قانون مطبوعات و بدون رعایت ضوابط صادر شده است."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۶
0
0
امروزه خبرهايي مي شنويم كه روي سرمان درختي با شاخه هاي چند هزار ساله سبز مي شود!؟

سينماي مظلوم و هنرمندان بي پناه .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۶
0
0
واقعا چه وقت ميخواهيم به الزامات زندگي در يك جامعه متمدن
پايبند شويم اينگونه برخوردها در همه حوزه ها متاسفانه روزبروز شدت ميگيرد و معلوم نيست جامعه را به كجا ميكشاند .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۸۶/۱۲/۲۷
0
0
بهتر از اين نميشد يك جواب قطعي براي قرتي بازيهاي سينما
ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۱/۰۱
0
0
خداراشكر!اين اتفاقات مهم نيست!
ما منتظريم كه همين روزها بگويند براي نفس كشيدن مجوز بايد بگيريد.چون در اين صورت به راحتي مي توانند لغو مجوز كنند و ...
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۰
0
0
واقعا جاي تاسف داره حيف علي معلم و ادمهايي مثل اون كه براي سينما زحمت ميكشن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین