کد خبر: ۷۲۶۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

تصاویری فوق‌العاده زیبا از دنیای کوچک

تصاویری نزدیک از یک برگ بلوط، یک کک در آب و سر یک کنه به عنوان عکس‌های راه یافته به مرحله نهایی رقابت عکاسی میکروگرافیک دنیای کوچک "نیکون" انتخاب شده اند.
تصاویری فوق‌العاده زیبا از دنیای کوچک
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقه سالانه عکاسی "دنیای کوچک" توسط شرکت ژاپنی نیکون برگزار می‌شود که مضمون آن عکاسی از سوژه‌های کوچک در سطح میکروسکوپی است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در مجموع، در رقابت سال ۲۰۲۱ نیکون ۱۹۰۰ عکس ارسال شده که از عکاسان ۸۸ کشور جهان بوده‌اند.

عکسی از برگ بلوط در جایگاه اول قرار گرفته و عکس مرتبط با شبکه‌ای از ۳۰۰ هزار نورون یا سلول عصبی مرتبط با ستاره دریایی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

سایر عکس‌ها در چهل و هفتمین رقابت عکاسی نیکون، شکل ساختار پیچیده دانه برف، دانه‌های گرده چسبیده روی پارچه نخی و کریستال نمک بوده‌اند.

در این مسابقه عکس‌های میکروسکوپی از گیاهان و جانوران با جزئیاتی که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، شرکت داده می‌شوند.

از دیگر عکس‌های حضور یافته در این رقابت می‌توان به رگ‌های روی بال پروانه با بزرگنمایی ۲۰ برابر اندازه واقعی آن اشاره کرد که در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.

همچنین، عکسی از کریستال نمک با بزرگنمایی ۱۰ برابر بیش از اندازه واقعی در جایگاه هجدهم قرار گرفته است.

پنجه و نای تنفسی شپش گراز در جایگاه سوم قرار گرفته است.  مقام هفتم به عکسی از یک کنه از نمای نزدیک رسیده است.

همچنین، عکسی از یک کک یا دافنی آبی جایگاه نهم را از آن خود کرده است. عکسی از یک مگس خانگی با بزرگنمایی ۴۰ برابر بیش از اندازه واقعی در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

عکسی از کریستال کلسیت با بزرگنمایی ۴۰ برابر بیش از اندازه واقعی در جایگاه نوزدهم قرار گرفته است. تصویری از جلبکی تک سلولی در جایگاه پانزدهم و عکسی از دانه‌های گرده چسبیده به پارچه نخی در جایگاه سیزدهم قرار گرفته است.

عکسی از سیانو باکتری در جایگاه هفدهم و تصویری سه بعدی از عروق مغز موش بالغ در جایگاه ششم قرار گرفته است. عکسی از روده موش در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین