کد خبر: ۷۲۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۹

امیدواری سولانا به ادامه گفتگوها با ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرده‌است که ظرف ماه‌های آتی بتواند گفتگوهایش با آقای جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره برنامه هسته‌ای کشورمان را از سر گیرد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران ادامه مذاکرات با گروه 1+5 را به حالت تعلیق درآورده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه خاویر سولانا روز یکشنبه در بروکسل به خبرنگاران گفت: «من امیدوارم که به زودی با وی (آقای جلیلی) ملاقات کنم». وی با این حال گفت که این موضوع بستگی به چگونگی پاسخ تهران به تقاضای گفتگو دارد.

سولانا که طی دو سال گذشته رهبری مذاکرات میان اتحادیه اروپا با ایران را بر سر برنامه هسته‌ای کشورمان بر عهده داشته گفت که انتظار ندارد این ملاقات در آینده نزدیک انجام شود،«زیرا هیچ اتفاق خاصی در شرف وقوع نیست».
وی گفت که انتظار دارد این گفتگوها «ظرف 30 تا 90 روز آینده» از سر گرفته شود.

روز شنبه آقای الهام سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگاران اعلام داشت که جمهوری اسلامی ایران حاضر به ادامه مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان نیست.

خاویر سولانا هفته گذشته نیز گفته بود که علیرغم تصویب قطعنامه سوم شورای امنیت علیه ایران، جامعه جهانی همچنان می‌خواهد تا مذاکرات با تهران برای حل بحران هسته‌ای این کشور ادامه یابد.

قطعنامه سوم شورای امنیت علیه برنامه هسته‌ای کشورمان دو هفته پیش با فشار کشورهای غربی به تصویب رسید. این قطعنامه برای اولین بار تجارت با ایران در زمینه کالاهایی که مصارف دوگانه نظامی و غیرنظامی دارند ممنوع می‌کند. همچنین اجازه می‌دهد محموله‌هایی که از طریق زمین و هوا به ایران وارد یا از ایران خارج می‌شود و مشکوک به داشتن کالاهای ممنوعه است مورد بازرسی قرار گیرد. 

مقامات کشورمان ضمن غیرقانونی خواندن این قطعنامه بر دفاع از حقوق هسته‌ای ملت ایران تاکید کرده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین