کد خبر: ۷۲۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۴

تجمع چند هزار نفر در یاسوج در اعتراض به نتایج انتخابات

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با مشخص شدن نتایج همه حوزه‌های انتخابیه كشور به جز تهران، چند هزار نفر در یاسوج مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان كهگیلویه و بویراحمد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در یاسوج تجمع كردند.

حاج محمد زارعی، كاندیدای حوزه بویراحمد و دنا كه ادعا داشت در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، عدالت در این حوزه انتخابیه رعایت نشده است، در این جمع گفت: از طرفداران خود كه امروز در این مكان تجمع كرده‌اند، انتظار دارم كه در نهایت آرامش خواسته‌های خود را مطرح كنند، چون هرگونه بی‌نظمی و رعایت نكردن مقررات قانونی، ما را به مقصود نمی‌رساند.

وی اظهار داشت: از حقوق شما مردم كه به بنده رأی داده‌اید، از طریق اعتراض به شورای نگهبان، ستاد انتخابات استان و وزارت كشور دفاع خواهم كرد.

برگزارش تابناک، تجمع‌كنندگان در حین صحبت‌های كاندیدای مورد حمایت خود، شعار «استاندار بی‌سواد، استعفا استعفا، عدالت، عدالت» و «یا مرگ یا عدالت» را سر می‌دادند.

پس از سخنرانی زارعی، تجمع‌كنندگان به دفتر نماینده ولی فقیه در استان نزدیك‌تر شدند و خواستار ملاقات و سخنرانی آیت‌الله ملك حسینی شدند كه پس از مدتی، رئیس حوزه علمیه یاسوج با قرار گرفتن در پشت بام دفتر نماینده ولی فقیه با بلندگوی دستی با تجمع‌كنندگان سخن گفت.

حجت‌الاسلام پایدار در این تجمع گفت: اگر ادعا دارید، مواردی در انتخابات حوزه بویراحمد و دنا صورت گرفته است، با ارائه مستندات قانونی به هیأت‌‌های اجرایی و نظارت شورای نگهبان مراجعه و پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

وی در این تجمع اعتراض‌آمیز، طرفداران این كاندیدای مستقل را به آرامش دعوت كرد و از آنان درخواست كرد كه جایگاه را ترك كنند، ضمن آن‌كه پیام آیت‌الله ملك‌حسینی را مبنی بر آرامش و رعایت قانون به آنان گوشزد كرد.

در همین حال به نوشته «یاسوج‌نیوز»، رئیس ستاد رایحه خوش خدمت در كهگیلویه و بویراحمد گفت: در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان‌های بویراحمد و دنا، تقلب آشكار صورت گرفته است.

محمد رحیم دهرابپور، در جمع هواداران غلام محمد زارعی كه در جلوی خانه وی تجمع كرده بودند، افزود: در انتخابات مجلس در این حوزه با قانون‌شكنی‌ها و زورگیری رأی مردم عوض شده است. مسئله تخلف‌های زیاد انتخاباتی برای مسئولان استانی مشهود و روشن بوده، ولی دست آنها بسته است و نمی‌توانند كاری بكنند.

بازرس ویژه نهاد ریاست‌جمهوری در استان اظهار داشت: در تماس تلفنی كه با شورای نگهبان كشور داشته‌ام، اعلام كرده‌اند كه تخلفات شدیدی در وضعیت انتخابات استان كهگیلویه و بویراحمد به وجود آمده است.

وی با اشاره به این‌كه باید علل و عوامل این تخلفات انتخاباتی مشخص شوند، خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: حركت شما به حق است و مسئولان باید به خواسته شما توجه كنند.

دهرابپور با تأكید بر این‌كه در انتخابات مجلس هشتم حوزه بویراحمد و دنا تخلفات فاحش در آرا وجود دارد بیان داشت: همچنین استفاده از بیت‌المال و منافع شغلی در تمامی ابعاد در این دوره از انتخابات مشهود است.

وی با اشاره به این‌كه برخی از دستگاه‌های اجرایی از این تخلفات حمایت می‌كنند، تصریح كرد: افرادی وجود دارند كه می‌خواهند مردم به حق‌خواهی خود برسند.

رئیس ستاد رایحه خوش خدمت در استان خطاب به تجمع‌كنندگان گفت: ما سه روز وقت داریم تا به نتیجه انتخابات اعتراض كنیم تا بتوانیم به حق خود برسیم.

گفتنی است، اعتراض هواداران این كاندیدای نزدیك به طیف دولت در حالی انجام می‌شود كه در حوزه‌های انتخابیه گوناگون، مجوز برگزاری كوچكترین تجمعی برای هواداران كاندیداها داده نمی‌شود.

همچنین ادعای تقلب در انتخابات بویراحمد و دنا در حالی مطرح می‌شود كه مقامات عالی كشور و دولت تأكید كرده‌اند، انتخابات كاملا سالم برگزار شده است و دست كم بعید است در حوزه‌ای عوامل وزارت كشور علیه یك نامزد نزدیك به دولت دست به تقلب بزنند.

از بویراحمد و دنا، ستار هدایتخواه، كاندیدای جبهه متحد اصولگرایان و نماینده كنونی این حوزه به مجلس راه یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین