کد خبر: ۷۲۷۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
در دیدار رئیس جمهور ازبکستان

رئیسی: به دنبال رفع تحریم‌ها علیه ایران هستیم

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به تاجیکستان در دیدار "شوکت میرزایف" رئیس جمهور ازبکستان، با تبریک فرارسیدن سی امین سالگرد استقلال ازبکستان با تاکید بر اینکه تحریم ها مانع پیشرفت ایران نبوده و نیستند، اظهار داشت: در عین حال به دنبال رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی هستیم.
رئیسی: به دنبال رفع تحریم‌ها علیه ایران هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور،گفت: سطح فعلی روابط اقتصادی تهران و تاشکند هم سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و جمهوری اسلامی علاقمند است روابط اقتصادی با ازبکستان را در چارچوب گسترش مناسبات با همسایگان بیش از پیش گسترش دهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بعد از ظهر امروز پنجشنبه در جریان سفر به تاجیکستان در دیدار "شوکت میرزایف" رئیس جمهور ازبکستان، با تبریک فرارسیدن سی امین سالگرد استقلال ازبکستان افزود: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری ها و مشارکت فعالان بخش خصوصی می تواند نقش موثری درگسترش روابط و تعاملات اقتصادی و دو کشور ایفا کند.

رئیسی با تبریک ریاست ازبکستان بر دوره آتی سازمان همکاری شانگهای خطاب به همتای ازبک خود اظهار داشت: معتقدم نگاه مثبت و سازنده جنابعالی می تواند برای منطقه و کشورهای عضو سازمان شانگهای برکات و ثمرات زیادی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در این دیدار با تاکید بر اینکه تحریم ها مانع پیشرفت ایران نبوده و نیستند، اظهار داشت: در عین حال به دنبال رفع تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی هستیم.

رئیسی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه گروه ها و اقوام در افغانستان که به استقرار صلح و ثبات در این کشور منتج شود، حمایت می کند.

شوکت میرزایف رئیس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار با رئیس جمهور ایران به تجارب و سوابق رئیسی در دوره ریاست بر قوه قضائیه و مبارزه موثر با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیار خرسند خواهیم شد که از تجارب شما در این زمینه استفاده کنیم.

رئیس جمهور ازبکستان با بیان اینکه دو کشور در عرصه روابط سیاسی حسن تفاهم دارند، خاطرنشان کرد: سوابق تمدنی و تاریخی مشترک دو کشور می تواند نقش مهمی در تسهیل گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین و ارتقای سطح همکاری های فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و ازبکستان داشته باشد.

وی گفت: ازبکستان به دنبال یک نقشه راه عملیاتی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به ویژه در عرصه حمل و نقل و هر چه فعال تر کردن کریدور ارتباطی شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
Nima
|
Canada
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
2
16
آقای رییسی در اثر تحریم ها ارزش دارایی ملت ایران نسبت به ۱۰ سال قبل به نرخ دلار یک پنجم شده است.
چرا سیاست هایی در پیش گرفتید که مردم تحریم شوند؟
بابت سیاست های کلان شکست خورده از ملت عذرخواهی کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
13
قبلی هم همینو میگفت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین