کد خبر: ۷۲۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹

آمریکا ۵ نفر را به دلیل ارتباط با القاعده تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی پنج نفر را که معتقد است با القاعده ارتباط دارند، تحریم کرد.
آمریکا ۵ نفر را به دلیل ارتباط با القاعده تحریم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سه نفر از این پنج نفر که به خاطر ارتباط با القاعده تحریم شده اند، شهروند ترکیه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت خزانه داری آمریکا، “آندره ام گاکی” مدیر دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا گفت این تحریم های هدفمند تعهد راسخ آمریکا برای قطع حمایت مالی از القاعده را نشان می دهد.

وی تصریح کرد ما به همکاری با شرکای خارجی خود از جمله ترکیه برای افشا و اختلال در شبکه های حمایتی القاعده ادامه می دهیم.

آمریکا که دو دهه پیش پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ برای مبارزه با القاعده به افغانستان حمله کرد، در پی خروج از این کشور از یک سو معتقد است به هدف خود در مبارزه با تروریسم و کاهش نفوذ القاعده دست یافته و از سوی دیگر مدعی است که در یک یا دو سال آینده احتمال دارد القاعده خود را در افغانستان بازسازی کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، مقامات اطلاعاتی آمریکا با طرح این ادعا اشاره کردند که برخی از اعضای گروه تروریستی القاعده از پیش به افغانستان بازگشتند.

مقامات وزارت دفاع آمریکا بیان کردند که القاعده می‌تواند طی دو سال خود را بازسازی کند. آنها پس از سقوط دولت افغانستان به قانونگذاران آمریکایی گفتند که در حال بررسی این بازه زمانی هستند.

ژنرال اسکات بریر مدیر کل آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در نشست سالانه اطلاعات و امنیت ملی آمریکا گفت که ارزیابی فعلی در مورد زمان بازسازی القاعده برای تهدید آمریکا یک یا دو سال است.

دیوید کوهن معاون رییس سازمان سیا گفت که قسمت سخت زمان بندی، آگاهی نسبت به این است که چه زمانی القاعده و داعش در افغانستان پیش از تشخیص تحرکاتشان توانایی حمله به آمریکا را پیدا می‌کنند.

وی اعلام کرد که سیا مراقب تحرک احتمالی القاعده در افغانستان است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین