کد خبر: ۷۲۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴

سازمان جهانی بهداشت روند تایید واکسن «اسپوتنیک V» را متوقف کرد

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روند تایید واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V را متوقف و ادامه این کار مشروط به بازرسی دوباره دست یک کم یک کارخانه روسی تولیدکنده آن کرده است.
سازمان جهانی بهداشت روند تایید واکسن «اسپوتنیک V» را متوقف کرد
آفتاب‌‌نیوز :

جارباس باربوسا، معاون رئیس منطقه «پان آمریکن» سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت تایید اضطرای واکسن کرونای روسی اسپوتنیک V پس از شناسایی شماری از تخطی‌ها در روند تولید در یک بازرسی این سازمان در ماه مه (اردیبهشت) از یک کارخانه تولید واکسن در شهر «اوفای» روسیه معلق شده است.

به گزارش مسکو تایمز، روسیه در ماه فوریه (اسفند) پس از اینکه انتشار نتایج کارآزمایی بالینی واکسن اسپوتنیک V که در ژورنال پزشکی لنست که اثربخشی ۹۱.۶ درصدی آن را نشان می‌داد.تقاضای تایید این واکسن را از سازمان جهانی بهداشت و آژانس دارویی اروپا (EMA) کرد.

گرچه روسیه گفته است که مشکلات در این کارخانه چندان مهم نبوده و برطرف شده است، اما به گفته این مقام، سازمان جهانی بهداشت هنوز در انتظار دریافت اطلاعات جدید از این کارخانه و بازرسی دوباره آن است. آژانس داروی اروپا نیز می‌گوید به «مجموعه کاملی از اطلاعات» از تولیدکنندگان برای تایید این واکسن نیاز دارد.

در همین حال بنیاد سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه (RDIF) که بازاریابی واکسن اسپوتنیک V را انجام می‌دهد، این هفته اعلام کرد که اثربخشی این واکسن در کارزار واکسیناسیون عمومی در کشور بلاروس ۹۷.۲ درصد بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین