کد خبر: ۷۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۴ - ۰۹:۳۱

مشاوره ازدواج !

آفتاب‌‌نیوز : جزئیات جالبی از این دست از زندگی رئیس جمهور محبوس عراق بر اساس مصاحبه ای که مجله GQ با پنج عضو گارد ملی پنسیلوانیا انجام داده است منتشر شد. این افراد از سال 2003 به عراق اعزام شده اند و نزدیک به 10 ماه مسئول محافظت از صدام بوده اند. این پنج سرباز جزئیات رفتارهای متقابل خود با صدام حسین را این گونه گفته اند که صدام با آنها با انگلیسی دست و پا شکسته حرف می زند و بسیار علاقه مند به زندگی خصوصی شان است و حتی قول داده که پس از بازگشت به قدرت، آنها را به عراق دعوت کند.

 سرباز جس داوسن 25 ساله می گوید« او هنوز صددرصد معتقد است که رئیس جمهور عراق است» او بیان می کند که صدام کلمات تندی را علیه بوش به کار می برد« بوش پدر، پسر، خیلی بد هستند.» 

سرباز دیگری به نام شان اوشا معتقد است که او معمولا حرف زدن راجع به بوش را با عصبانیت شروع می کند و به تدریج که به پایان اظهار نظراتش نزدیک می شود ملایم تر می شود و معمولا می گوید:« من فقط می خواستم با جرج بوش صحبت کنم و ارتباط مناسبی برقرار کنم.» 

داوسن همچنین از  نقل می کند« او می داند که من هیچ گونه صلاح کشتار جمعی ای ندارم. او خودش هم خوب می داند که هرگز چنین سلاح هایی پیدا نخواهد کرد.» 

صدام با نگهبانان جوانش به نرمی رفتار می کند و به آنها نصیحت های پدرانه و توصیه هایی در ارتباط با ازدواج آنان ارائه می دهد.
اوشا به یاد می آورد که وقتی که صدام گفته ازدواج نکرده است صدام نکاتی را راجع به ازدواج آینده اش به اوگوشزد می کند.

 او می گوید: صدام به من گفت:« دنبال یک زن خوب بگرد که نه خیلی با هوش باشد نه خیلی خنگ، نه خیلی پیر باشد و نه خیلی جوان، زنی که بتواند خوب آشپزی کندو خوب ترو تمیز کند.» 

شان اوشا می گوید: وقتی نصایح صدام تمام شد، مثل اینکه بخواهد کسی را تنبیه کند به پشت خودش زد و گفت « حرف زدن بس است» و مشغول شستن لباسهایش شد. 

گفته می شود صدام حسین این روزها وسواسی شده است، اینقدر که دستهایش را پس از دست دادن با کسی می شوید و قبل از غذا خوردن سینی فلزی غذاخوری و بقیه وسائل را صد عفونی و خشک می کند. 

به نظر می رسد که صدام در انتخاب غذاهایش نیز بسیار حساس رفتار می کند. در این مقاله آمده، صدام کرانچ کشمشی را برای صبحانه ترجیح می دهد و برای ناهار گوشت مرغ و ماهی رامی خورد اما از گوشت قرمز پرهیز دارد. 

یکی از سربازان گفته است که برای مدتها غذای میان وعده او نوعی چیپس چی توز بود که وقتی ذخیره آن تمام شد صدام بد اخلاق و ترش رو شد. ما مجبور شدیم یک نوع چیپس ذرت را جایگزین کنیم تا چی توز را فراموش کند. 

داوسن می گوید:« او ظرف 10 دقیقه یک بسته چیپس خانواده را تمام می کند.» 

صدام به امریکاییها می خندد و گفته است در حالی که تانکها وارد می شدند او با یک تاکسی از بغداد فرار کرده است و هواپیما ها جاهایی را بمباران می کرده اند که او می خواسته برود نه جایی که واقعا حضور داشته است. 

او همچنین دستگیری اش را در 13 دسامبر 2003 نتیجه خیانت تنها مردی خوانده که از محل اختفای او مطلع بوده است. 

داوسن می گوید:« حرف زدن راجع به آن روز واقعا صدام را دیوانه می کند. در این رابطه او خودش را با مسیح مقایسه می کند و معتقد است مردی که او را لو داده است یهودا بوده است. 

صدام حسین که در آوریل 2003 سقوط کرد و در دسامبر همان سال دستگیر شد متهم به جرایم بسیاری در طول بیش از دو دهه حکومت بر عراق است. 

اتهاماتی نظیر بمباران شیمیایی کردستان در سال 1988، سرکوب گسترده شیعیان در سال 1991 و اشغال 1990 کویت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین