کد خبر: ۷۲۷۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰

نانسی پلوسی: حمله به کنگره، شبیه حملات ۱۱ سپتامبر بود

نانسی پلوسی هجوم هواداران دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا به ساختمان کنگره را به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر تشبیه کرد و گفت: یکی حمله داخلی و دیگری حمله خارجی به دموکراسی آمریکا بود.
نانسی پلوسی: حمله به کنگره، شبیه حملات ۱۱ سپتامبر بود
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین به نقل از این سیاستمدار دموکرات نوشت که جمهوریخواهان توسط فرقه ای ربوده شده اند که نه به علم و نه به دولت اعتقاد دارند و این امر سبب می شود اداره آمریکا دشوارتر گردد.

پلوسی جمعه (۲۶ شهریور) و یک روز پس از ملاقات با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، در اندیشکده چتم هاوس لندن سخنرانی می کرد.

مدافع سرسخت توافق صلح "آدینه نیک" ایرلند شمالی هشدار دو سال پیش خود را تکرار کرد که هر آنچه این توافق را به خطر اندازد به معنای عدم تصویب توافقنامه تجارت آزاد با انگلیس در کنگره آمریکا خواهد بود.

وی گفت که تظاهرات ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) شورشی بود که ترامپ آن را برانگیخت. وی افزود: این (شورش)، حمله به کنگره، قانون اساسی و دموکراسی ما بود. در واقع، نحوه برخورد ما با این واقعه نشانگر قدرت دموکراسی ما است.

او اعتراض های ۶ ژانویه را با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ مقایسه کرد و گفت که در حالی که حملات سال ۲۰۰۱ "حمله از خارج" بود، حمله به کاپیتول "حمله از داخل" بود.

وی افزود: هر دو وحشتناکند. آنچه در ۶ ژانویه بر سر دموکراسی ما آمد وحشتناک بود.

به عقیده پلوسی، ریشه های عوامگرایی آمریکایی در هراس از جهانی شدن، اتوماسیون و مهاجرت نهفته و از طریق اسلام هراسی، یهودستیزی و برتری نژادی سفیدپوستان ابراز می شود.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نظام آمریکا، سرمایه داری است. این نظام اقتصادی ما است که اما آنطور که باید و شاید به اقتصاد ما خدمت نکرده است. ما نمی خواهیم که از آن دوری بجوئیم، بلکه به دنبال بهبود آن هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین