کد خبر: ۷۲۷۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
تبلیغات

چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهیم؟

اولین مرحله سئو، تحلیل، بررسی و آنالیز سایت است. برای انجام سئو سایت تضمینی، باید تحلیلی دقیق و با ظرافت انجام دهید. تمامی مشکلات و ایرادات سایت از نظر کاربر و مطابق با الگوریتم‌های موتور جستجو باید پیدا شوند.
چرا باید به سئو سایت اهمیت بدهیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

شاید برای شما هم دلیل انجام سئو و بهینه‌سازی سایت مبهم باشد. ممکن است ندانید چرا تا اینقدر سئو برای سایت‌های تجاری و فروشگاهی اهمیت دارد. رتبه‌بندی و امتیاز دهی گوگل به هر سایت برای چیست؟ اگر بخواهیم با گذراندن دوره سئو به نیروی متخصص و ماهر تبدیل شویم، باید چقدر وقت بگذاریم؟ در صورتی که پاسخی هر کدام از این سوالات را نمی‌دانید، باید اطلاعات خود را نسبت به سئو سایت‌های اینترنتی به روز کنید.

سئو سایت چیست؟

سئو سایت برای بهبود عملکرد سایت از نظر کاربر و موتور جستجو است. هیچکدام از این دو دسته را نمی‌توان نادیده گرفت. سایت شما از نظر کاربر و موتور‌های جستجو مانند گوگل باید مفید، کاربردی و با عملکرد قابل قبول باشد. مهم نیست چه نوع سایتی را در فضای اینترنتی می‌گردانید؛ سئو باید برای تمامی کسب‌وکار‌هایی که می‌خواهند بازدید و فروش بیشتری داشته باشند، انجام شود. هر فعالیتی که بتواند باعث بهبود محتوا‌های سایت، سرعت سایت، رابط و تجربه کاربری سایت و امتیاز رتبه سایت در صفحه نتایج جستجوی کاربر شود، می‌تواند در دسته انجام کار‌های سئو قرار بگیرد. در واقع شما تلاش می‌کنید تا با انجام بهینه‌سازی سایت، خود را به صفحات اول گوگل برسانید. به این شکل، گوگل شما را جزو اولین پیشنهادات خود به کاربر قرار می‌دهد. سایت‌هایی که بتوانند رتبه ۱ گوگل را برای مدت طولانی در اختیار داشته باشند، بازدیدشان چند برابر خواهد شد. انجام این کار در گذشته از طریق میان‌بر‌های سالم و ناسالم صورت می‌گرفت. اما با پیشرفت الگوریتم‌های گوگل و هوشمندتر شدن آن‌ها، تنها صفحاتی به کاربر نمایش داده می‌شود که دارای محتوای با کیفیت، مفید و امتیاز سایت مناسب باشند.

مهم‌ترین مراحل سئو سایت چیست؟

اولین مرحله سئو، تحلیل، بررسی و آنالیز سایت است. برای انجام سئو سایت تضمینی، باید تحلیلی دقیق و با ظرافت انجام دهید. تمامی مشکلات و ایرادات سایت از نظر کاربر و مطابق با الگوریتم‌های موتور جستجو باید پیدا شوند. پیدا کردن راه حل و راهکار رفع این مشکلات، قدم‌های بعدی شما را تشکیل می‌دهند. بررسی مشکلات سئو داخلی و خارجی، ساختار لینک‌های داخلی و خارجی، بازاریابی محتوا و آنالیز دقیق کلمات کلیدی، پیدا کردن صفحات مهم و بهبود آن‌ها و تبلیغات دیجیتال و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، از جمله مهم‌ترین کار‌هایی است که باید برای داشتن سایت کاربرپسند انجام دهید. یادتان باشد که بهترین سایت‌ها از نظر موتور جستجو ممکن است همچنان مطابق با سلیقه و دلخواه کاربران نباشد. سر زدن رفتار ماشین محور از هوشمندترین موتور‌های جستجو، اتفاقی رایج است. بهترین موتور‌های جستجو هم ممکن است در تشخیص سایت مفید و کاربرپسند دچار مشکل و خطا شوند. به همین دلیل، به‌روز‌رسانی و معرفی الگوریتم‌های جدید برای موتور جستجو انجام می‌شود. تنها کاری که شما به عنوان متخصص سئو سایت می‌توانید انجام دهید، بررسی مستمر و بهبود مرحله‌ای مشکلات سایت است.

مزایای سئو و بهینه‌سازی سایت

سئو مزیت‌های زیادی برای کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ دارد. اولین و بزرگ‌ترین مزیت بهینه‌سازی و بهبود سایت، دیده شدن بیشتر در فضای وب است. هرچقدر که بتوانید محصولات و خدمات خود را به کاربران بیشتری نشان دهید، شانس موفقیت و کسب درآمد حداکثری برای شما بیشتر خواهد بود. علاوه بر آن می‌توانید اعتبار برند خود را نشان دهید و اعتماد مشتریان را به دست آورد. اگر بخواهیم مزایای سئو را به طور خلاصه بیان کنیم، موارد زیر اصلی‌ترین آن‌هاست:

• شما می‌توانید کاربران بیشتر و خریداران وفادارتری را پیدا کنید
• نیازی به پرداخت پول برای رسیدن به صفحه اول نخواهید داشت
• کاربران به نتایج صفحه اول گوگل اعتماد بیشتری می‌کنند
• شما می‌توانید جزو بهترین‌های بازار رقابت با دیگر شرکت‌ها باشید
• امکان اندازه‌گیری و نتیجه‌گیری تمامی فاکتور‌ها و معیار‌ها وجود دارد
• سئو یک استراتژی مارکتینگ بلندمدت با ماندگاری بالاست
• سئو، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد

نحوه انجام خدمات سئو سایت

نحوه انجام خدمات سئو و بهینه‌سازی سایت می‌تواند متفاوت و متنوع باشد. فاکتور‌های زیادی می‌تواند به شرکت‌ها برای انتخاب روش انجام کمک کند. اما چیزی که تجربه ما نشان داده است که شما باید به سراغ بهترین استراتژی‌ها و اصولی‌ترین شرکت‌ها بروید تا نتیجه موثری از انجام خدمات سئو بگیرید. هزینه سئو سایت در هر کدام از این روش‌ها متفاوت است و متناسب با حجم کار محاسبه می‌شود.

• سئو کلاه سیاه: سئو سایت کلاه سیاه‌ها، بر اساس دور زدن قوانین موتور جستجو انجام می‌شود. به طور معمول تعرفه سئو سایت کلاه سیاه، پایین‌ترین حد در بین شرکت‌های خدمات سئو است. اما باید ریسک جریمه از سمت گوگل را نیز بپذیرید.

• سئو کلاه سفید: سئو سایت کلاه سفید، شامل اصولی‌ترین روش‌ها برای بهبود عملکرد سایت است. ممکن است شما در ابتدا با تعرفه سئو سایت زیادی مواجه شوید، اما می‌توانید با دیدن اثر و کیفیت کار، نتیجه هزینه خود را ببینید. نتیجه گرفتن از سئو کلاه سفید اگر چه به زمان بیشتری نیاز دارد، اما به همان نسبت ماندگاری و تاثیر آن بیشتر خواهد شد. در دوره سئو، فقط اصول استاندارد بر اساس قوانین سئو کلاه سفید آموزش داده می‌شود.

• سئو سایت‌های وردپرسی: سایت‌های وردپرسی به دلیل هزینه پایین و انجام راحت کارها، طرفداران زیادی دارند. شما می‌توانید حتی با گذراندن دوره سئو سایت‌های وردپرسی، خودتان برای انجام سئو سایت تضمینی دست به کار شوید. اما اگر زمان و توان این کار را ندارید، بهینه‌سازی سایت را به متخصصان آن بسپارید.

انجام خدمات سئو سایت با منتوریکس

شما می‌توانید انجام خدمات سئو و بهینه‌سازی سایت خود را به منتوریکس بسپارید. منتوریکس به شما کمک می‌کند تا جدیدترین و به‌روزترین روش‌های بهبود عملکرد سایت، خود را به صفحه اول گوگل برسانید. شما همچنین می‌توانید از منتوریکس دوره سئو کاربردی و عملی تهیه کنید. گذراندن این دوره به شما کمک می‌کند تا با مفاهیم سئو آشنا شوید و مرحله به مرحله، بهینه‌سازی سایت‌تان را انجام دهید. دوره سئو منتوریکس نه‌تن‌ها مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم موتور جستجوی گوگل است بلکه تمامی این موارد را با ذکر مثال و به شکل تصویری آموزش می‌دهد. علاوه بر آن، اگر امکان انجام بهینه‌سازی سایت از سمت خودتان وجود ندارد، می‌توانید برای سفارش خدمات سئو با پشتیبانی منتوریکس در تماس باشید. هزینه سئو سایت منتوریکس مطابق با حجم کار و درجه سختی کار محاسبه می‌شود. نتیجه گرفتن از سئو، چه برای یادگیری روش‌های گفته شده در دوره بهینه‌سازی سایت و چه برای دریافت خدمات بهینه‌سازی، نیازمند زمان کافی است تا اثرگذاری تغییرات در نتایج گوگل خود را نشان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین