کد خبر: ۷۲۷۹۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

مرگ نوجوان ساوجی در آسانسور

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه از جان باختن یک نوجوان ۱۵ ساله ساوجی در آسانسور دارای نقص خبر داد.
مرگ نوجوان ساوجی در آسانسور
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا برزگر اظهار کرد: این حادثه ساعت حوالی ساعت ۹ صبح در یک مجتمع مسکونی واقع در آزادی ۳۲ اتفاق افتاد.

وی در شرح ماوقع گفت: طبق بررسی‌های بعمل آمده قبل از اینکه این نوجوان به طور کامل داخل آسانسور قرار گیرد، این آسانسور دارای نقص فنی به حرکت در می‌آید و این نوجوان لای درب گیر کرده و به دلیل فشار وارده آسیب جدی به او وارد می‌شود.

وی بیان کرد: هرچند ماموران آتش نشانی و اورژانس بلافاصله در محل حاضر شدند و اقدامات لازم و عملیات رهاسازی را به عمل آوردند اما متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده این پسر بچه ۱۵ ساله جان خود را از دست داد.

برزگر در پایان از مالکین ساختمان‌های مسکونی خواست برای پیشگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری هرماه به صورت مستمر آسانسورهای ساختمان خود را مورد بازدید فنی قرار دهند.

وی گفت: همچنین ساختمان‌ها باید به آسانسورهای استاندارد، دارای سیستم هوشمند و ایمن مجهز شوند و در تعمیر، نگهداری و رفع نواقص فنی اهتمام جدی وجود داشته باشد.

برزگر با تاکید بر اینکه آسانسورها مشمول استاندارد اجباری هستند، افزود: هرگونه کوتاهی در این زمینه منجر به وقوع حوادث ناگوار و تلخی خواهد شد. استفاده از آسانسورهای دارای نقص فنی یا بعضا غیراستاندارد بسیار خطرآفرین است و ممکن است به حوادث ناگوار و جبران ناپذیر منجر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین