کد خبر: ۷۲۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

آخرین وضعیت شیوع کرونا در مازندران

هر چند حال و هوای کرونایی این روزهای مازندران با ثبات و آفتابی است اما به گفته متخصصان و پزشکان، نباید این موضوع موجب عادی‌انگاری و سهل‌انگاری مردم و مسئولان شود چرا که هر لحظه ممکن است پیک جدیدی از راه برسد با این وجود این استان، کماکان در سبد سفر مسافران قرار دارد، مسافرانی که در کنار بسیاری از مردم این استان، تا حدود زیادی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.
آخرین وضعیت شیوع کرونا در مازندران
آفتاب‌‌نیوز :

مسئولان پزشکی معتقدند باید حدود ۷۰ درصد جامعه به صورت یکجا، واکسینه شوند تا از حالت همه‌گیری خارج شویم، موضوعی که هنوز در کشور به وقوع نپیوسته و به همین دلیل، این نوع سهل‌انگاری‌ها با افزایش سفر به استان توریستی مازندران، می‌تواند برای مردم مبدا و مقصد سفر، خطرناک باشد.

مسئولان معتقدند مازندران جز استان‌های پیشرو در واکسیناسیون است، سید فرزادجلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این زمینه، اظهار کرد: تا به امروز حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واکسینه شدند که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آنها تک دوز و حدود ۸۰۰ هزار نفر دو دوز دریافت کردند.

با وجود آنکه مازندران، در میان استان‌های توریست‌پذیر و با جمعیت شناور در بسیاری از مواقع است، رفع محدودیت سنی برای تزریق واکسن می‌تواند در کاهش شیوع بیماری کووید ۱۹ اثرگذار باشد، سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه، به آمار مبتلایان ۲۴ ساعت اخیر اشاره و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت تعداد ۱۱۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۷۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری شدند که از این تعداد ۹۶ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۶۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید بستری و ۳۰ بیمار هم ترخیص شدند. ۳۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در حال حاضر، ۵۸۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین