کد خبر: ۷۲۸۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
تبلیغات

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

تعریف خوش بو بودن عطر با توجه به روحیه و سلیقه افراد تعاریف متفاوتی پیدا می‌کند. همچنین فرمول و ترکیبات تشکیل دهنده عطر در خوش بو به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد. استفاده مناسب از عصاره عطرها، توجه به سرعت تبخیر و ماندگاری، همچنین ترتیب قرار گرفتن نت‌ها برای شناخته شدن یک عطر خوش بو، بسیار تعیین کننده است.
عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟
آفتاب‌‌نیوز :

امروزه استفاده از عطر و ادکلن در مهمانی ها، محل کار، ملاقات‌ها و حتی به صورت روزانه به امری جدایی ناپذیر از زندگی تبدیل شده است. البته این موضوع در بین خانم‌ها بیشتر به چشم می‌خورد. همچنین تلاش می‌کنند با خرید ادکلن زنانه خوش بو و جذاب بر روی اطرافیان تاثیر گذاشته و حس اعتماد به نفس را در خود تقویت کنند.

تجربه نشان داده است که رایحه و بویی که از افراد استشمام می‌شود به عنوان بخشی از شخصیت آن‌ها در خاطر می‌ماند. در حقیقت تکمیل کننده استایل فرد بوده و باعث می‌شود او را با بوی عطر یا ادکلنی که همواره از آن استفاده می‌کند به یاد بیاوریم.

در نتیجه بهتر است که برای انتخاب عطری فوق العاده و به یاد ماندنی دقت کافی را به خرج بدهید.

عطر‌هایی که خوش بو خطاب می‌شوند

تعریف خوش بو بودن عطر با توجه به روحیه و سلیقه افراد تعاریف متفاوتی پیدا می‌کند. همچنین فرمول و ترکیبات تشکیل دهنده عطر در خوش بو به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد. استفاده مناسب از عصاره عطرها، توجه به سرعت تبخیر و ماندگاری، همچنین ترتیب قرار گرفتن نت‌ها برای شناخته شدن یک عطر خوش بو، بسیار تعیین کننده است.

با این همه تصمیم گیرنده اصلی حس بویایی و تحلیل مغز از یک رایحه است. برای مثال افرادی رایحه‌های گرم را می‌پسندند در حالیکه برخی از بوی گرم و سنگین عطر‌ها دچار سردرد می‌شوند. اگر تا حدودی با رایحه عطر‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم، می‌توانیم هنگام خرید عطر یا ادکلن، انتخاب بهتری را تجربه کنیم.

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

این ترکیبات خوش بو از چه موادی ساخته شده‌اند؟

به طور کلی عطر‌ها از درصد مشخصی عصاره یا اسانس عطر، الکل و روغن‌های تثبیت کننده ساخته می‌شوند. کمپانی‌های عطر سازی این مواد را به شکلی در کنار هم طراحی می‌کنند که رایحه عطر‌ها می‌توانند سه نت مختلف را در دل خود جای دهند. این نت‌ها که گا‌ها همراه با تصویر هرمی شکل بر روی جعبه عطر قید می‌شوند، نشان دهنده رایحه به کار رفته در ساخت آن هستند.

در ادامه به معرفی این نت‌ها می‌پردازیم:

بخش اول که نت ابتدایی نامیده می‌شود، فرار‌ترین بخش عطر بوده و بیشترین پخش بو را دارد. به محض اسپری کردن عطر اولین رایحه‌ای که وارد سیستم بویایی می‌شود نت ابتدایی است. خوش بو بودن این نت در انتخاب یک عطر نقش خیلی مهمی دارد.

بخش دوم که همان نت میانی است. این رایحه نسبت به نت اولیه سرعت تبخیر آهسته تری دارد و معمولا از عصاره گل‌ها انتخاب می‌شود. بعد از نت ابتدایی رایحه‌ای که شروع به خود نمایی می‌کند همان نت میانی یا قلب عطر است.

بخش سوم آخرین نتی است که عطر از خود ساطع می‌کند. در واقع رایحه پایانی با سرعت خیلی کمتری تبخیر شده و به مشام می‌رسد. نت پایانی ماندگاری بیشتری نسبت به دو نت قبلی دارد، زیرا از روغن تثبیت کننده ساخته می‌شود.

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

انتخاب بهترین عطر از بین رایحه‌های مختلف

در صنعت عطرسازی رایحه عطر‌ها را به چند دسته تقسیم می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا افراد با توجه به روحیه و خلق و خویی که دارند بتوانند رایحه‌ای متناسب با سلیقه خود انتخاب کنند. البته علاوه بر تقسیم رایحه عطرها، هر عطر را مناسب فصلی از سال می‌دانند. زیرا اگر عطر‌ها در فصل مناسب خود استفاده شوند، ماندگاری و پخش بوی بهتری خواهند داشت. دمای هوا بر سرعت تبخیر مولکول‌های عطر تاثیر گذار است.

عطر‌های سرد و خنک مناسب فصل گرم تابستان

این دسته از عطر‌ها معمولا بوی تمیزیی، جوانی و انرژی با خود به همراه دارند. بوی اقیانوس قلب تپنده و رایحه اصلی این عطر‌ها است که با نام آب، یخ، باران و یا خنک به کار می‌روند. طراحی شیشه این عطر‌ها معمولا به شکل آبی در نظر گرفته می‌شود. این دسته از عطر‌ها بیشتر برای بانوان فعال و ورزش دوست پیشنهاد می‌شود.

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

عطری با رایحه‌ای متفاوت از بوی میوه‌ها

نت بویی این نوع عطر‌ها در لطافت و انرژی مقداری شبیه رایحه عطر‌های خنک است. اما عطر‌هایی که با بوی میوه طراحی می‌شوند قدری شیرین به نظر می‌رسند. اسانس‌های اصلی تشکیل دهنده این قبیل عطر‌ها شبیه بوی مرکبات است. رایحه‌هایی مانند لیمو، پرتقال، گریپ فروت، سیب، انگور، گیلاس، هلو و تمشک.

بانوانی که که از این نوع عطر‌ها استقبال می‌کنند، خوش بین هستند و روبط عمومی بالایی دارند به نوعی با دیگران به راحتی ارتباط برقرار می‌کنند. ادکلن ایفوریا زنانه اصل نمونه‌ای از عطر‌های گرم شیرین با رایحه‌ای از میوه‌ها است. عطری زنانه و اغواگر که طرفداران بسیار زیادی دارد. رایحه ادکلن ایفوریا زنانه اصل با نت اولیه انار آغاز می‌شود.

نت میانی این عطر منحصر به فرد، رایحه درخت کنار و گل ارکیده است. در انتها رایحه‌ای از گل بنفشه، مشک و عنبر را ساطع می‌کند که هیجان و انرژی رابا خود به همراه دارد. این محصول به دلیل ماندگاری بلند مدت، پخش بوی عالی و رایحه‌ای خاص جزء پرفروش‌ترین عطر‌های زنانه از سال ۲۰۰۵ تا به امروز بوده است. بهترین زمان استفاده از ایفوریا زنانه فصول معتدل سال مثل بهار و اویل پاییز است.

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

عطری با رایحه گل‌های رنگارنگ

به سادگی می‌توان رایحه این دسته از عطر‌ها را حدس زد. بوی گل‌های مختلف که به راحتی در آن‌ها قابل تشخیص است. غالبا اسانس اصلی این گونه عطر‌ها از گل‌های رز، یاسمن، یاس و مریم است. رایحه‌هایی که مخصوص خانم‌های رمانتیک و با روحیه لطیف زنانه است. عموما خانم‌ها به عطر‌هایی با رایحه گل علاقه‌مند هستند.

عطر گود گرل قرمز زنانه اصل با رایحه‌های گل رز و مریم جزء عطر‌های قدرتمند و جذاب زنانه محسوب می‌شود. این عطر گرم و شیرین با رایحه اولیه لیموترش، ترنج، بادام و قهوه شور و شوق دختران جوان و پر انرژی را تداعی می‌کند. نت میانی رنگارنگی از گل‌های یاس، رز، مریم و شکوفه‌های پرتقال است که آرامشی روح بخش را به همراه دارد. نت پایانی با رایحه وانیل، دانه تونکا، دارچین، کاکائو، مشک و کهربا زیبایی و جلوه این محصول را به حد اعلاء می‌رساند.

عطر خوش بو زنانه چی بخرم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین