کد خبر: ۷۲۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

جزئیات دیدار اسلامی با مدیرکل آژانس در وین

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام خبر دیدار اسلامی با گروسی در وین گفت که دو طرف برای پایه ریزی روابط مبتنی بر احترام و حسن نیت تفاهم کردند.
جزئیات دیدار اسلامی با مدیرکل آژانس در وین
آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امشب (دوشنبه) از ملاقات محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

نماینده دائم کشورمان در توئیتی در این باره نوشت: دو طرف همکاری متقابل در حوزه‌های مختلف را بررسی و چندین موضوع مورد علاقه متقابل را نیز مرور کردند.

غریب آبادی افزود: طرفین ضمن اذعان به اینکه ایران شریک مهمی برای آژانس است، تفاهم کردند روابطی مبتنی بر احترام و حسن نیت را پایه ریزی کنند.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور ور رئیس سازمان انرژی اتمی که دیروز (یکشنبه) در رأس هیأتی به وین سفر کرد، امروز (دوشنبه) در شصت‌ و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس سازمان انرژی اتمی در شصت و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آژانس خواست از سیاسی‌کاری بپرهیزد و تصریح کرد: زمان آن فرارسیده که آمریکا سیاست‌های غلط خود را اصلاح کرده و در ابتدا همه تحریم‌ها را به شیوه‌ای عملی، موثر و قابل راستی‌آزمایی لغو کند.

این نخستین سفر اسلامی به وین پس از تصدی این سمت است.

کاظم غریب‌ آبادی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این درباره سفر محمد اسلامی به وین نیز بیان کرده بود: در این سفر آقای اسلامی علاوه بر این‌که هیأت ایران را سرپرستی و مواضع ایران را در کنفرانس عمومی آژانس مطرح می‌کند، ملاقاتی با آقای گروسی خواهد داشت و چندین ملاقات با روسای هیأت‌های کشورهای دیگر و چندین بازدید نیز تنظیم شده است.

غریب آبادی گفت: این هم در چارچوب تعاملات روتین و عادی آژانس و ایران و به ویژه سازمان انرژی اتمی است و به ویژه در چارچوب فنی و حقوقی صورت می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین