کد خبر: ۷۲۸۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵

حزب پوتین در انتخابات مجلس دومای روسیه پیروز شد

حزب نزدیک به رئیس جمهور روسیه در انتخابات مجلس دومای این کشور با کسب بیش از نیمی از آرا پیروز شد.
حزب پوتین در انتخابات مجلس دومای روسیه پیروز شد
آفتاب‌‌نیوز :

«حزب روسیه متحد» حزب نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با شمارش ۹۸ درصد آرای انتخابات مجلس دومای روسیه، توانست حدود نیمی از کرسی‌های تحت رقابت را تصاحب کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «حزب کمونیست روسیه» در مقابل با اختلاف زیاد حدود بیست درصد از آرای این انتخابات را کسب کرده است.

پیشتر در انتخابات سال ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) نیز حزب متحد روسیه ۵۴ درصد از آرای انتخابات مجلس دوما را کسب کرده و پیروز شده بود. اکنون اعضای این حزب توانستند بیش از دو سوم از کل ۴۵۰ کرسی را تصاحب کرده و پیروز شوند.

پوتین نیز در بیانیه کوتاهی پس از اعلام نتایج انتخابات از مردم قدردانی کرد و گفت: «حزب روسیه متحد بار دیگر نقش خود را به عنوان حزب پیشرو در روسیه تایید کرد. انتخابات ما صادقانه انجام شد.»

از سوی دیگر مخالفان دولت روسیه پس از اعلام نتایج انتخابات، مقامات روسیه را به تقلب در انتخابات متهم کرده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که نظرسنجی‌های پیش از برگزاری انتخابات نشان می‌دهد که رضایت از عملکرد پارلمان و اقدامات این حزب در قبال مردم روسیه به نسبت گذشته بسیار کاهش یافته است.

همچنین برخی از افراد حزب کمونیست روسیه که در انتخابات مجلس دوما شکست خوردند، خواستار اعتراض هوادارانشان در خیابان‌ها و برگزاری تظاهرات در مسکو شدند.

همچنین گفته می‌شود پیشتر «الکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه در پیامی از مردم این کشور خواسته بود تا در انتخابات شرکت کرده، اما به نامزدهای حزب روسیه رأی ندهند.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز درباره رای‌گیری هوشمند در این دور از انتخابات گفته بود: «این‌ها تلاش‌های تحریک‌آمیزی هستند که به واقع به رأی‌دهندگان نیز آسیب می‌رسانند.»

پیش از این سخنگوی اتحادیه اروپا در اظهاراتی بی اساس عدم حضور ناظران بین المللی در انتخابات روسیه را گواهی بر برقراری فضای ارعاب و تهدید برای رای‌گیری اجباری دانسته بود.

در مقابل روز گذشته «ولادیمیر چیزوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفته بود که اظهارات اخیر پارلمان اروپا درباره انتخابات روسیه نمونه‌ای روشن از مداخله در امور داخلی و در فرآیند انتخابات و حیات سیاسی روسیه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین