کد خبر: ۷۲۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲

مذاکرات برجامی ایران و قدرت‌های جهان در حاشیه نشست سازمان ملل

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که قدرت‌های جهان و ایران احتمالا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل با هم دیدار می‌کنند.
مذاکرات برجامی ایران و قدرت‌های جهان در حاشیه نشست سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

لودریان احتمال برگزاری دیدار مقام‌های ایران و قدرت‌های جهانی را اواخر هفته عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لودریان در یک کنفرانس خبری گفت که این دیدار که شامل تمام طرفین توافق هسته‌ای ایران به غیر از آمریکا می‌شود، با هدف ایجاد یک حرکت مثبت برای ادامه مذاکرات است.

اریک بارکس راگلز مقام ارشد وزارت امور خارجه در دفتر امور سازمان های بین المللی نیز روز دوشنبه افزود که ما همچنان به مسیر دیپلماسی برای دستیابی به بازگشت متقابل به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند می مانیم.

«آنزه لوگار» وزیر امور خارجه اسلوونی نیز دوشنبه با قرائت بیانیه مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در شصت‌وپنجمین نشست مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیان کرد: اتحادیه اروپا در این مقطع حساس پایبندی خود را به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و حمایت از اجرای کامل و موثر آن اعلام می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین به مسائل مرتبط با خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌ها اعتراف می‌کند.

وزیر خارجه اسلوونی یادآورشد که رفع تحریم های برجامی، در کنار اجرای کامل و قابل راستی آزمایی تعهدات ایران، بخش مهمی از این توافق به‌شمار می‌رود. وی بدون اشاره به بدعهدی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی این ادعای تکراری را مطرح کرد که اتحادیه اروپا به تعهدات خود در برجام از جمله رفع تحریم‌ها عمل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین