کد خبر: ۷۲۸۱۶۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

کاهش ۵۰ درصدی قربانیان کرونا در پایتخت/ بیش از ۴۴ میلیون واکسن تزریق‌شده

در طول ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه، ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر رسید. مطابق آمار، فوتی‌های کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته‌است و در مرز دو رقمی شدن قرار دارد.
کاهش ۵۰ درصدی قربانیان کرونا در پایتخت/ بیش از ۴۴ میلیون واکسن تزریق‌شده
آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر دوز اول واکسن کرونا و بیش از۱۴ میلیون نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به حدود ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز رسیده‌است.

وضعیت کرونایی پایتخت نارنجی شده و واکسیناسیون جهت مقابله با ویروس منحوس کووید ۱۹ سرعت یافته‌است. مدیر عامل سازمان بهشت‌زهرا هم خبر داده که فوتی‌های کرونا در پایتخت طی روزهای اخیر نسبت به ماه گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته و در مرز دو رقمی شدن قرار دارد. پیک پنجم کرونا یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین پیک‌های کرونا در ایران بود که موج ناشی از آن خانواده‌های زیادی را گرفتار کرد و قربانیان زیادی نسبت به پیک‌های قبلی بر جای گذشت. پیکی که اکنون از قله عبور کرده و به گفته مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا به روند نزولی رسیده‌است.

طی روزهای اخیر سرعت واکسیناسیون در کشور بسیار افزایش یافته و گروه‌های سنی مختلف نوبت واکسیناسیون آن‌ها رسیده‌است. رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم اعلام کرد که در روزهای اخیر شاهد کاهش تدریجی موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.
متأسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به دوشنبه، ۳۴۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۷ هزار و ۵۲۶ نفر رسید. در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۵۱ هزار و ۶۷۸ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌است.

تا روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷هزار و ۳۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۵۹۳ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۴میلیون ۷۹۲ هزار و ۱۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ضمن اینکه ۶ هزار و ۷۰۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع: جوان آنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین