کد خبر: ۷۲۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
تبلیغات

خدمات نوین پزشکی؛ گرفتن نوبت آنلاین، تلفنی یا حضوری؟!

در این مطلب با موضوع «نوبت دهی پزشکان» سعی کردیم به بررسی انواع نوبت­دهی تلفنی، حضوری و آنلاین بپردازیم و هم­چنین معایب و مزایای آن­ها را بیان کنیم. مهم­ترین مسئله این است که شما در زمانی که به­صورت سریع و یا در هر روز و ساعتی از هفته که مناسب شماست بتوانید به پزشک مراجعه کنید.
خدمات نوین پزشکی؛ گرفتن نوبت آنلاین، تلفنی یا حضوری؟!
آفتاب‌‌نیوز :

هنگامی که صحبت از خدمات نوین پزشکی می­شود به نظر شما به چه نوع خدماتی اشاره دارد؟ یا اصلا منظور از خدمات نوین پزشکی چیست؟ آیا قرار است پزشکان خدمات متفاوت­تری به بیماران ارائه دهند یا قرار است بیماران با آسان­ترین راه به این خدمات دست پیدا کنند؟ در این مطلب سعی کرده­ایم به­طور­کامل این موارد را توضیح دهیم و به بررسی دستیابی بسیار راحت­تر بیماران به پزشکان بپردازیم.

امروزه در هر حوزه­ای سعی شده تا هر خدماتی به ­صورت آنلاین به­راحت­ترین شکل در­دسترس همه قرار گیرد. حوزه­ی پزشکی هم از این بازی دور نمانده و مانند دیگر حوزه­ها، وارد دنیای آنلاین شده و خدمات خیلی خوبی را ارائه می­کند که در ادامه به معرفی آن­ها می­پردازیم. یکی از این خدمات نوین پزشکی، نوبت دهی آنلاین (Online Doctor Appointments) است که سریعترین روش برای گرفتن نوبت از دکتر به­ حساب می­ آید.

خدمات نوبت دهی پزشکی

وقتی صحبت از مراجعه به پزشک و دریافت خدمات می­شود ما به دنبال راحت­ترین راه برای گرفتن نوبت می­گردیم چراکه دوست داریم برای گرفتن این خدمات سریع دکتر موردنظر را پیدا کرده و در هر روز از هفته که می­خواهیم از او نوبت بگیریم.

با خدمات نوین پزشکی، شما اقدامات سنتی قبلی را کنارگذاشته و به روشی جدید اقدام به گرفتن نوبت از دکتر می­کنید.

به غیر از نوبت­دهی و مراجعه حضوری به پزشک، شما می­توانید از خدمات نوین دیگری هم استفاده کنید که خدمات مشاوره نام دارد. چند مورد از این خدمات را در ادامه آورده ایم:

مشاوره تلفنی از طریق چت
مشاوره تلفنی از طریق تماس
مشاوره تلفنی از طریق ارتباط ویدئویی
انواع نوبت دهی پزشکان

در این بخش از مطلب انواع نوبت­دهی پزشکان را مورد بررسی قرار می­دهیم:

نوبت دهی آنلاین
نوبت دهی تلفنی
نوبت دهی حضوری

در بالا سه روش نوبت­دهی پزشکان گفته شد که شما عزیزان با این روش­ها می­توانید اقدام به گرفتن نوبت کنید. ولی انتخاب روشی که بتوانید در سریع­ترین زمان نوبت بگیرید خیلی مهم است. کدام روش بهترین روش نوبت گرفتن از دکتر است؟ چه سایت یا پلتفرم معتبری برای رزرو آنلاین نوبت وجود دارد؟

در بین روش های گفته شده همه ما روش های سنتی حضوری یا تلفنی را امتحان کردیم و به صورت پیش فرض هنگام نیاز به پزشک این روش ها در ذهن بسیاری از افراد می آید. حتی برخی افراد هنگام سرچ اسم پزشک یا تخصص مورد نظرشان در گوگل فقط به دنبال آدرس و شماره تلفن مطب هستند تا به صورت تلفنی و حضوری مثل همیشه نوبت بگیرند.

اما با وجود وبسایت های نوبت دهی تمامی مراخل دریافت نوبت را می توان به صورت آنلاین دریافت کرد. حتی روز و ساعت دقیق نوبت را نیز به صورت آنلاین می توان تعیین کرد و فقط هنگام ویزیت شدن به مطب مراجعه کرد.

بررسی نوبت دهی آنلاین، حضوری و تلفنی

نوبت دهی آنلاین (Online Doctor Appointments):

یکی از بهترین و سریع­ترین روش­های گرفتن نوبت از دکتر موردنظر، نوبت دهی آنلاین است. چراکه در این روش شما با مراجعه به سایت­های مختلف که در زمینه نوبت­دهی هستند، بعد از این­که تحقیق کردید و نظرات دیگر بیماران در مورد دکتر موردنظرتان را خواندید یا از دوستان و آشنایان پرسیدید، می­توانید خیلی سریع بهترین دکتر را تعیین کرده و با انتخاب روز و ساعت، اقدام به گرفتن نوبت کنید.

سایت­های ایرانی و خارجی زیادی در این زمینه کار می­کنند که یکی از سایت­های معتبر در زمینه نوبت دهی آنلاین، سایت دکترتو است. در این مدل وب سایت های آنلاین، شما اول تخصص موردنظر را انتخاب می­کنید، سپس با انتخاب تخصص و شهر، لیست دکتر­های تخصص موردنظر را مشاهده می­کنید و با انتخاب یکی از دکترها و انتخاب روز و ساعت، اقدام به گرفتن نوبت می­کنید؛ یا اگر از قبل یک دکتر را می­شناسید با جستجو کردن اسم دکتر و مراجعه به پروفایل او می­توانید نوبت را با استفاده از سریع ترین روش نوبت دهی پزشکان بگیرید.

این روش مزایای زیادی دارد که چند مورد از آن را در ادامه می­‌خوانید:

پزشکان زیادی در انواع تخصص ها را می­توانید پیدا کرده و مورد بررسی قرار دهید.
در کمترین زمان و بدون اتلاف وقت می­توانید نوبت بگیرید.
انتخاب روز و ساعت با شماست.
در مورد این­که مطب دکتر پاسخگوی شما نباشد نگرانی ندارید.
نگرانی بابت شلوغ بودن مطلب و درمانگاه ها برای دریافت نوبت ندارید.

نوبت دهی تلفنی:

در این روش نیز اول نیاز است با پرس­وجو کردن از دوستان و آشنایان یک دکتر خوب پیدا کنید. باید شماره تلفن مطب دکتر را هم داشته باشید و با تماس با مطب دکتر اقدام به گرفتن نوبت کنید. پیدا کردن شماره تلفن نیز مشکلاتی دارد چون بعضی از پزشک هایی که در بیمارستان ها فعالیت دارند فقط برخی از روزهای خاص در بیمارستان بیماران خود را ویزیت می کنند و نمی توان یک شماره مشخص بری دکتر پیدا کرد. حتی در بسیاری موارد بعد از پیدا کردن شماره دکتر نیز ممکن است لحظه ای که تماس میگیرید کسی تماس شما را پاسخ ندهد و در ساعت های مختلف روز باید اقدام به تماس کنید تا به نتیجه برسید.

خدمات نوین پزشکی؛ گرفتن نوبت آنلاین، تلفنی یا حضوری؟!

برای دریافت نوبت در روز که این روش معایبی دارد که سه مورد از آن­را در زیر بیان می­کنیم:

ممکن است مطب دکتر پاسخ­گوی شما نباشد و نیاز به تماس های مکرر در طول روز داشته باشید.
نتوانید تلفن دکتر را پیدا کنید و یا به سختی با صرف زمان زیاد موفق به این کار شوید.
با توجه به وقت گیر بودن فرایند ممکن است همه­ی نوبت­ها پر شده­ باشد.

نوبت دهی حضوری:

دو روش قبلی را موردبررسی قرار دادیم و حال می­خواهیم در مورد این روش که حضوری است بحث کنیم. در این روش شما باید به صورت حضوری به مطب دکتر بروید و اقدام به گرفتن نوبت کنید. چراکه ممکن است شما نتوانسته­اید که به صورت تلفنی ارتباط برقرار کنید. به همین جهت باید حضوری به مطب بروید و نوبت بگیرید و ممکن است اصلا نتوانید از آن دکتر نوبت دریافت کنید.

پیدا کردن آدرس دقیق پزشک و ساعت هایی که پزشک یا منشی برای نوبت دهی فعال هستند نیز یک چالش در این روش است. برای خیلی از ما پیش آمده که به یک درمانگاه یا کلینیک مراجعه کردیم و پس از انتظار زیاد به دلیل نبود دکتر یا منشی موفق به دریافت نوبت نشده ایم.

این روش از نوبت­دهی به شدت وقت شما را می­گیرد و باعث خسته­تر کردن شما می­شود چراکه ممکن است در پایان شما نتوانسته باشید یک دکتر خوب و متخصص پیدا کنید. حضور در بیمارستان ها درمانگاه های شلوغ برای دریافت نوبت علاوه بر اتلاف وقت ممکن است باعث ابتلای شما به کرونا نیز شود. بنابرین در شرایط فعلی پر ریسک ترین و وقت گیر ترین روش برای دریافت نوبت، مراجعه به حضوری به درمانگاه ها و یا مطب پزشک است.

خدمات نوین پزشکی؛ گرفتن نوبت آنلاین، تلفنی یا حضوری؟!

سخن پایانی

در این مطلب با موضوع «نوبت دهی پزشکان» سعی کردیم به بررسی انواع نوبت­دهی تلفنی، حضوری و آنلاین بپردازیم و هم­چنین معایب و مزایای آن­ها را بیان کنیم. مهم­ترین مسئله این است که شما در زمانی که به­صورت سریع و یا در هر روز و ساعتی از هفته که مناسب شماست بتوانید به پزشک مراجعه کنید. و این مهم جز از طریق روی آوردن به نوبت دهی آنلاین میسر نمی­شود. هم­چنین در مطلبی که خواندید یکی از سایت­های معتبر ایرانی را در این زمینه معرفی کردیم. درنتیجه با استفاده از نوبت­دهی آنلاین، سلامت خود را تضمین کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین