کد خبر: ۷۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

پورابراهیمی از افزایش درآمد نفتی کشور در شرایط تحریمی خبر داد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کشور با وجود شرایط تحریمیِ حوزه نفت، در میزان عملکردی و همچنین فروش نفت با افزایش و جهش قابل توجه روبرو بوده است.
پورابراهیمی از افزایش درآمد نفتی کشور در شرایط تحریمی خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود شرایط تحریمیِ حوزه نفت، در میزان عملکردی و همچنین فروش نفت جهش قابل توجهی داشتیم. خوشبختانه برخلاف آنچه تصور می شد مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۰ محدودیت های تحریمی بیشتر شود، درآمدهای ناشی از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی نسبت به عملکرد سال ۹۹ افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این افزایش درآمد نشان می دهد راهکارهای افزایش ظرفیت فروش نفت خام و مشتقات و فرآورده‌های نفتی بیشتر شده و پیش‌بینی می‌کنیم این مؤلفه نیز بیش از قبل شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: در بخشی از ظرفیت های حوزه صنعت چالش هایی داریم که برخی افزایش و بعضی کاهش یافته که حوزه سرفصل نفت اثر مثبت داشته و حوزه خدمات نیز در این موضوع موثر بوده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور وضعیت نامناسبی داشته است، توضیح داد: به دلیل کم آبی تولیدات کشاورزی کاهش یافته و روی تامین کالاهای اساسی از جمله گندم اثر منفی گذاشته است. این اتفاق در حالی رخ داده که واردات گندم ما نسبت به سال پیش دو میلیون تن بیشتر بوده است.

وی گفت: در حوزه خدمات نرخ رشد قابل قبولی داریم. با شیوع ویروس کرونا وضعیت ارائه خدمات با چالش جدی روبرو شد به ویژه اینکه، اوایل سال ۹۹ بخش عمده فعالیت ها یا به صورت کامل و یا حدود ۹۰ درصد تعطیل بودند. به مرور زمان نیز برخی از خدمات بازگشایی شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین