کد خبر: ۷۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

کدام دانش‌آموزان از ۳ مهر به مدرسه می‌روند؟

سال تحصیلی 1401ـ1400 از اول مهر برای کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها به صورت نمادین و از سوم مهر برای همه دانش‌آموزان سراسر کشور آغاز می‌شود اما یک عده از دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و یک عده نمی‌روند.
کدام دانش‌آموزان از ۳ مهر به مدرسه می‌روند؟
آفتاب‌‌نیوز :

شمارش معکوس برای شروع سال تحصیلی 1401ـ1400 آغاز شده است و از پنج‌شنبه اول مهر، جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها و جشن غنچه‌ها برای پیش‌دبستانی‌ها برگزار می‌شود و قرار است همه کلاس اولی‌ها هم در این روز به مدرسه بروند و یکی، دو ساعتی را با فضای مدرسه و کلاس درس آشنا بشوند.

از سوم مهر نیز قرار است که سال تحصیلی جدید برای همه دانش‌آموزان در سراسر کشور آغاز شود اما آغاز سال تحصیلی به معنای این نیست که همه دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند بلکه فقط یک عده از دانش‌آموزان در این مرحله یعنی مهرماه به مدرسه می‌روند.

اما کدام گروه از دانش‌آموزان قرار است به مدرسه بروند؟ این گزارش در پی سؤالات متعدد خانواده‌ها تهیه شده است که با ابهاماتی در خصوص شروع سال تحصیلی مواجه شدند.

مادر یک دانش‌آموز پایه ششم در منطقه 19 تهران گفت: معلم فرزندم گفته است که از سوم مهر، بچه‌های کلاس تقسیم می‌شوند و در گروه‌های 10 تا 15 نفره در کلاس درس حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: احتمالا با توجه به اینکه رنگ کرونایی تهران، زرد شده است،‌ این تصمیم را گرفتند. ضمن اینکه مدرسه می‌گوید به تصمیم گیری درباره بازگشایی مدارس به آنها واگذار شده است.

* تحصیل حضوری مدارس کم جمعیت روستایی، هنرستانی‌ها و کلاس‌ اولی‌ها

برای پاسخ به این پرسش که کدام گروه از دانش‌آموزان از اول مهر باید در مدرسه حضور پیدا کنند، به سراغ علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش رفتیم.

کمرئی گفت: از اول مهر برنامه‌های آموزشی در کشور شروع می‌شود که قرار است در قالب شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد) و مدرسه تلویزیونی دنبال شود.

وی ادامه داد: یک تعدادی از دانش‌آموزان از سوم مهر به مدرسه می‌روند که گروه اول، دانش‌آموز مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی هستند. در این گروه، مدارسی که دارای کمتر از 15 دانش‌آموز هستند به صورت حضوری دایر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: از هفته سوم مهر یعنی نیمه دوم مهرماه، مدارس با جمعیت بالاتر روستایی و عشایری دایر می‌شوند که البته با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود؛ به عنوان مثال تقسیم‌بندی دانش‌آموزان رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: اما دو استثنا نیز داریم؛ اولین استثنا برای دانش‌آموزان شاخه‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای است و دروس مهارتی آنها به صورت حضوری آموزش داده می‌شود؛ در این گروه نیز استانداردهای بهداشتی باید رعایت شود که البته چون دروس مهارتی در کارگاه برگزار می‌شود، فضای کارگاه‌ها عمدتا سوله و بزرگ است اما اگر بزرگ نبود همان قاعده تقسیم‌بندی رعایت می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: استثنای دوم، بچه‌های کلاس اولی هستند که تصمیم گرفتیم نه به طور حضور هر روز یعنی ساعاتی در برخی روزها، اما با در نظر گرفتن شرایط و پروتکل‌ها در مدرسه حضور یابند تا با معلم و فضای کلاس و مدرسه انس بگیرند.

وی تصریح کرد: بر این اساس آموزش حضوری دروس مهارتی هنرستانی‌ها و آموزش کلاس اولی‌ها(با در نظر گرفتن شرایط) در تمام مناطق کشور حضوری است.

کمرئی در پاسخ به این پرسش که کلاس دومی‌ها که پارسال آموزش ندیدند، تکلیفشان چه می‌شود، گفت: فعلا قاعده برای کلاس اولی‌ها و هنرستانی‌هاست.

وی درباره مدارس غیردولتی نیز اظهار کرد: درست است که ممکن است برخی کلاس‌های مدارس غیردولتی کم جمعیت باشد اما ما نمی‌توانستیم قاعده را تغییر دهیم بر همین اساس مدارس غیردولتی هم آموزش غیرحضوری ارائه می‌دهند مگر برای همان دو استثنا و با همان شرایطی که ذکر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین